livräddning

Dagen har känts så otroligt lång , så nu är det snart dags att hoppa i säng !
Jennifers kompis kom till sist och vi gick till stranden trotts att vädret växlade mellan grått och blått :) tjejerna badade och fiskade och jag satt mest på parkbänken och drack kaffe... bada är inte riktigt min grejj ! Om det inte är så att jag totalt outhärdligt drabbats av en svett attack som vägrar ge med sig trotts doppade tår och kall coca cola.

I stället fick jag agera livräddare ! Är faktiskt fortfarande lite chockad...
Jag sitter som sagt på bänken när en mamma kommer...går förbi och ner mot vatten.. hon pratar med en äldre pojke (på ca 5 år ) som badar och ropar att han inte får gå för långt o.s.v medans dom står och diskuterar ser jag en ett åring komma knatandes från samma håll som den här mamman kom från...! Jag funderar på om hon är mamma till honom också... eller var skjutton hans föräldrar kan vara. Ingen kommer efter.. han går runt på stranden för sig själv en stund.. helt obekymrad, Sedan går han ner till vattenbrynet och ställer sig framför den här mamman, Hon verkar inte reagera på barnet och vänder och går tilbaka.. "mot" där hon kom ifrån.. pojken står kvar.. vänder sig mot vatten och jag ropar till den här mamman " Är han din ?" hon slänger ett snabbt öga på pojken och säger nej och fortsätter gå några steg, Just då går pojken rakt ut i vattnet och försvinner ned under vattenytan, med tunga skor dessutom ! jag skriker som en tok och vi springer och hon lyckas få upp honom men han var under ytan ganska länge.. eller länge och länge.. några sekunder av rusande tanter och höga skrik kändes som en timme ! Han sparkade och kämpade där under vattnet innan vi hann komma fram. När vi får upp honom inser "mamman" att han var hennes !!!! han hade följt med hemifrån utan att dom andra där hema hade märkt något.
Pojken var tyst när han kom upp... såg chockad ut men mådde ok ! hans ögon.. ni skulle sett hans blå ögon.
Mötte samma familj lite senare och hon tackade så mycket för hjälpen.." vad hade hänt om inte du var där och såg?" hon hade gått hem...inte vänt sig om.. och pojken hade drunknat några meter från henne...ja kan endå inte låta bli att tänka.. -vad hade hänt om jag inte var där just då, just idag. Och såg detta.. ingen såg det förutom jag.

 Han hade dött !


Idag var jag där av ett syfte, Aldrig går vi och badar när det är mulet annars.. idag fanns det en mening.
Jag är så glad att jag var där !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0