Snart är det dags

Japp så är det, Den 16 februari ställs Mira ut på sin första inofficiella valp utställning . Det kommer bli spännande, nervös och det är redan en massa pirr! Har hittat en skit bra och seriös handler som ska ställa Mira , vi känner oss trygga med denna tjej och hon kommer göra allt hon kan för att få Mira så bra bedömmd som möjligt. Mira har stått på bordet några gånger men är igentligen helt otränad särskillt när det gäller ringträningen, Då mitt socker har vart så dåligt att vi helt och hållet har missat dom kurserna :( Men vår handler styr upp detta så bra hon kan och det här kommer bli skit roligt.
Mira tappar just nu sina tänder..äter dåligt och är allmänt trött! Annars har hon lärt sig, "sitt" ligg" tass" och rulla runnt. Snart ska vi börja öva in "lets dance = dansa på bakbenen" och öva in henne med klicker!  Ett tag skällde hon ut andra hundar vi mötte när hon var kopplad men det har börjat ta form och gå över. Kommer senare uppdatera med bilder från utställningen.
P.g.a hennes tänder så har vi skjutit upp träningen lite när det gäller detta med service och signal hund så vi tar tag i det om ca 2 veckor och kör igång, Och förhoppningsvis blir hon diabets hund inom 2 år.

Idag är det min och Mickes 6 månaders dag ;) tiden rullar på. Vi har ätit lite räkor och drukigt ett glas vin. I helgen har vi tagit det lugnt, jennifer har haft feber , Vi har mest bara svullat godis och ätit god mat (kött och bakad potatis t.e.x) Mumma ;)

Måste berätta också vad jag och jennifer såg här i förrgår....
Jag stod i ytterdörren med Mira kopplad. Och pratade med Jennifer innan jag skulle gå ut och pinka av Mira. Jennifer stod då i hallen vid öppningen till köket. Helt plöttsligt ser både Jennifer och jag hur det dyker upp något svart/grått med svanns och springer förbi Jennifer och ut genom ytterdörren och går upp i rök. Mira pep till och ville springa efter. Jennifer springer ut genom dörren och ropa "smilla smilla" hon springer upp och ner för trapperna och är helt övertygad om att smilla sprang ut genom dörren. Jag letar också i trappen.. men ingen smilla.. Jag och jennifer går in stänger dörren och börjar letar efter katten inne.. Jag öppnar gaderoben och där låg smilla och sov i klädhögen!!!! Jennifer säger då förvånat "hur kom smilla dit" Jag frågar henne... vad var det du såg ? Hon svarade "nått svart och grått med svanns som sprang ut genom dörren..."
det var alltså inte bara jag som såg...
Det jag däremot kunde urskillja var att de som sprang ut genom dörren och bara *poff* försvann var större än smilla... ja rent av i Baylize höjd!!! Creeeepy !!!

Nu ska jag gå å se en film...

Kraaaam allihopa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0