Planer...

Hej hopp....

Idag har vi varit och köpt ett nytt täcke till Mira, Skiiit snyggt kamoflage (elr hur det nu stavas)  Vatten och vind tätt + fodrad ! Nu ser hon ut som en liten tuffing!
Efter det så har Jennifer vart på danskurs och träffat sin nya fröken,Och nya barn. Nu är tempot snabbare och dom har ökat tiden till 45 min. Visst var hon blyg i början.. men vilket barn var inte det ??? Det skulle nästan vara oroväckande om hon inte regaerade för främlingar ! det ligger i männsikans instinkt., Efter det köpte vi lite fika bröd och drog hem och mummsade !! I morrn ska jag och jennifer på möte så hon blir ledig från dagis. På lördagen är det barnkalas på Andys i Sickla, Hon kommer få så jääääkla skojj ... !! På söndag blir det ev Utställnings kurs med mira elr besök hos morfar... Kanske ska gå på Bio med Jennifer också. Vi får se vad vi alla orkar. Specielt för jennifer kan det vara skönt att bara få vara hema en dag ! det behövs!

Jo apperopå instinkt , vet ni varför barn oftast inte gillar t.e.x grönsaker och sånnt som smakar surt t.e.x citron m.m... Joooo för att ett barn skulle klara sig någorlunda förr i tiden så åt dom bara sånnt som smakade någon typ av sött... Varför joooo för att sött var "säker" föda i det "vilda" livet ;) Och sånnt som smakar surt salt o.s.v var oftast giftigt ! Barn har 10.000 smaklökar... vi vuxna har bara 3000, Och det är p.g.a att vi inte fortsätter utveckla våra smaklökar med tiden så dom blir i princip avdommnade.. ja ja nog om det :) Jennifer har iallafall inget problem med mat och framför allt inte grönsaker å sånnt, så jag har turen att slippa tjata och få barnet att gå emot sina "instinkter" hehe NOG OM DET.

Här har vi många planer för Mira, Som sagt om planerna går som planerat ska hon bli utställning och avelshund. Men nu har vi också pratat med tränare som sysslar med Service och signal hundar och Mira kan passa som diabetes hund också. Hon är framåt glad och trygg. En tränare kommer hem till oss på tisdag så ska vi diskutera detta. Det skulle bli en hel omvändning i vårt liv !

Förresten har jag hittat en sida om bakelser för hundar ...ni som har hundar måste bara kolla på det här... de e som att det vattnas i munnen ;)
http://www.andand.se/ny/01/namnam.html

Min syster har förhoppningsvis opererats för sista gången nu.  Tänk vilka tabbar sjukvården gör... att opererara fel verkar vanligare än att operera rätt ?! Morr

Gick just runnt här hema för att kolla av läget... Och tänkte på vad lycklig jag faktiskt är, Även om det kan låta dystert i mina bloggar till och från... när livet går upp och ner , men när jag ser Jennifer Micke och lilla Mira ligga och sova så blir jag alldeles varm i hela kroppen, Allt hopp och all kärlek som finns genom att ha en familj.. Det håller nog alla med om att det är det BÄSTA SOM FINNS!

Det var allt för idag...Nu ska jag försöka sova å lyssna på orkanen över vårt hus HAHA*

image18

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0