Godmorgon ! Solen skiner !


Ja visst idag skiner faktiskt solen. Jennifer är hema från dagis, Och hon vaknade på strålande humör ! Vi har just ätit frukost och vart ute och tränat Mira på inkallning. Det går bättre och bättre.. Men gud vad de märks att hon är fågelhund... helt besatt i fåglar med andra ord.

( Idag bryter jag mina egna regler och lägger ut en bild på Jennifer )

image30 Glada lilla tok unge !!!!image31

Den senaste tiden har jag vart sjuk... från urinvägsinfektion till magsjuka. Så jag har för det mesta inte gjort speciellt mycket. Jag har mest bara tråkat med praktiska saker..som städning... Har haft visningar här..det var många som kom... ÄNTLIGEN är det överstökat! Nu är det bara att vänta och se när vi får flytta! Har redan dragit hit lite flytt kartonger!!! Det kommer bli så skönt när vi är på plats sen! Jag och min bästa vän Jennifer har världens bästa ideer :) Men än så länge är dom hemliga ! När båda vi flyttat till våra treor ska vi äntligen börja sätta dom i verk ! Kommer bli sååå spännande !!! Visst flint!!!

service hund tränaren vart här i tisdags, Hon var här i nästan tre timmar :) Vi gick igenom hur vi ska lägga upp schemat och träningen för framtiden, Sedan började vi öva in Mira på klicker.  Nu har vi fått två veckor på oss att träna in att hon ska plocka upp saker på golvet och ge till mig. Sedan ut ökar vi. Det går framåt! Hon är väldigt lättlärd, Redan på onsdag så kunde Mira det här 100 %  så nu får vi helt enkelt tjaaaata in de i två veckor och träna mer på inkallning o.s.v


Här är Mira på en bild då hon strax ska plocka upp halsbandet när jag ber om det
image32image33

Nu ska jag och jennifer göra oss i ordning,  Gå ut och gunga och sedan åka till Nacka

Får se vad vi hittar på i helgen... Hoppas vädret förtsätter vara fint... i så fall blir det nog picknick igen , Kanske ska åka ut till gärdet den här gången ?!
Någon som vill följa med ??

image34image35


Kram*




Kommentarer
Postat av: Monica

Hejjsan!
Oj va roligt att höra hur bra Miras träning går!!! Kan säga att hon ärvt mycket av huvudet av sin mamma=) Jisses vad tjejjen har växt och är så snygger!!! Blev så nyfiken när jag läste i bliggen om era planer till lägenheten så det får du visa sen i blioggen när ni är kalra me det hela!!
Ha en härlig helg och nospussar från Miras Mamz och de andra tokhundarna!

2008-03-08 @ 12:23:17
URL: http://www.123minsida.se/tokhundarna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0