kl 02.00 har ont i mamma hjärtat...

Jag kan inte sova... har försökt men det går inte.. började svettas i sängen och fick nästan ångest.. känner en sånn innre stress.

Tänkte på det här med min dotters skola... elr fritids.. allt känns så fel och jag blir mer och mer förbannad !

Hur fan kunde dom här klass kompisarna veta att Jennifer satt och grinade på parkeringen utan att resten av personalen som var kvar inte visste ??? När vi kom dit i dag kom dom framspringades och skrek skynda er till Jennifer o.s.v personalen reagerade inte ens.

Varför har dom dörrar på fritids till alla rum som går att låsa inne från?? Vad är syftet ?? varför ska de vara så? När jag kommer ibland så är jennifer inne i  ett rum fullt av barn med en låst dörr inne från och personalen är någon annan stanns,.. Det kan hända mycket bakom låsta dörrar... ska inte personalen alltid ha översikt över alla barn ???  En gång tog en kille stryp grepp på Jennifer i ett av dom här rummen, Riskerna är stora att det snart kommer hända en riktig olycka...Jennifer skulle aldrig ens få ha lås på dörren till sitt eget rum fast att hon bara är där inne själv. Hon är 6 år !!!!  det finns ingen andledning , det här är barn som igentligen fortfarande skulle gå på dagis..dom är inte tillräkligt mogna.
Jennifer har också gått ner i vikt.. dom har bara 20 min lunch varje dag..hon hinner inte få i sig mat det säger hon själv !!!
Varje dag när man kommer till fritids och möter personalen så frågar man var jennifer är.. de som är inne säger att hon är ute och dom som är ute säger att hon är inne !!!! DOM HAR NOLL KOLL!!!!
Jag har hittat henne ute utan ytterkläder..andra barn också !!!
Jag förstår att dom säkert är underbemannade..men då får dom som är där jobba 10 gånger så hårt elr slå igen fritidset helt , Tills dom har möjlighet att ta sitt ansvar till hundra procent !
Jennifer blev för en tid sedan uppmanad av dom äldre killarna i trean att följa med utanför skolgränsen vilket hon hade gjort..... Var VAR personalen då??? som inte såg ??
Räknar de inte barnen inne och ute och ser om någon fattas..? som tur var gick jennifer tillbaka till skolan igen.. Men OM hon hade stuckigt ..hade dom inte märkt något då förens jag kom och skulle hämta kanske flera timmar senare..?


Jag är så förbannad så jag kan inte sova... jag vill bara att de ska bli morgon.. då ska vi dit kl 08.00 och sitta där tills rektorn kommer sedan ska jag KRÄVA att få se shemat på den som skickade ut jennifer på parkeringen och förväxlade henne med fel barn. Det ska bli intressant att se vilken tid hon gick hem.. då vet jag på ett ungefär hur länge Jennifer satt där. Här kommer det inte finnas någon ursäkt som räcker ,
Min dotter kunde ha försvunnit med en pedofil i dag.
Min dotter var rädd frusen och övergiven.
Jag har aldrig kännt mig som en så dålig mamma som jag gör nu. Även om det är skolan´s ansva under skol tid så borde jag förstått deras inkompitens och aldrig lämnat dit henne.
I morgon får hon vara med i klassen och hämtas kl 12. Inge mer fritids.
Om inte skolan ser över sina rutiner och skärper sig går jag vidare vart än som krävs. Det kunde vart vilket barn som hellst.

Jag måste se det positiva.,. Hon blev inte upp plockad av någon "morfar" Hon ligger hema nu och sover lugnt..  det ända hon blev var nerkyld och rädd, Men det är tillräckligt för att jag inte kommer kunna sova på en vecka. Det gör så ont i mitt mamma hjärta .





Kommentarer
Postat av: VIC

VAD ÄR DETTA?? JAG BLIR SÅ ARG ATT JAG INTE VET VAR JAG SKA BÖRJA!!! jag har bara jobbat en liten tid (9 mån, 2004) som extrapersonal på fritids, jag hade precis tagit studenten och kom som timanställd in för att just se till att sånt här inte FÅR HÄNDA!! den "riktiga" personalen hade hand om större grupper av barn och skickade mig som extrahjälp, för att tex ha koll på de som var ute, vem som lekte med vem, ringa föräldrar om nån ville följa med kompisar hem osv. just för att minimera utrymmet för att nåt ska hända! USCH! allt sånt måste ju förankras hos föräldrarna först!! OCH HUR SVÅRT KAN DET SEN VARA ATT GÅ MED BARNET UT PÅ PARKERINGEN OCH SE TILL ATT DET ÄR "RÄTT" MORFAR SOM KOMMER? puuh vad upprörd jag blir...!

Stort lycka till att tala med rektorn idag!

2008-11-25 @ 13:00:52
Postat av: Ida

Usch, vad hemskt! :O

Vilken personal! Blev arg bara av att läsa det du hade skrivit. Jag är bara 14år, så jag förstår nog inte riktigt hur det känns, men på ett ungefär iaf.

2008-11-27 @ 19:59:07
URL: http://taralom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0