och så vart de kväller....

Nu börjar dagen lida mot sitt slut och både bra och dåliga saker har hännt... faktiskt så dåliga saker att jag ryser av bara tanken,.. Men det kommer jag till lite senare...

Idag kom mamma på besök och firade mig för att jag fyllde år den 20-de och eftersom det snöade så in i bomben så åkte inte Ullis med lilla Alva med ifall dom skulle bli stående med bilen någon stanns på vägen.

Resan hit gick iallafall bra för mamma , Vi tog en kaffe när hon kom fram och sedan berättade hon vad jag fick i födelsedags present.
Det var en disk maskin och en tvätt maskin !!!!!! Nu äntligen kan jag lägga tid på annat... jag har trotts allt stått och diskat för hand i 6 år ! jag vågar inte ens tänka på hur många timmar det blir sammanlagt... och hur många timmar har jag då spenderat i tvättstugan ??? Med stress och svett som rinner.. nej ÄNTLIGEN är den cirkusen förbi i mitt liv! Vi åkte till coop där jag valde ut maskinerna, Sedan åkte vi och köpte med oss Thai mat hem super gott men FAN vad stark... råkade hälla på en sås som jag trodde var dressing..men visade sig vara full med fefferoni ( elr hur det nu stavas)

Vi köpte en stor hund bur igår så nu kan jag lämna flame ensam hema en stund utan dåligt sammvete . I buren har hon sin säng och tusen olika leksaker och ben. En valp är omöjlig att lämna ensam annars... skräcken är att hon skulle äta upp en sladd och dö elr något liknande.. Men hon älskar sin bur..det är lixom sitt andra hem och hennes egna lilla vrå :)


Efter vi hade ätit var det dags att hämta Jennifer i skolan och när vi kom dit möttes vi av två av hennes kompisar som sa att Jennifer var ledsen och rädd och satt på parkeringen på andra sidan... Personalen stod där i en klunga och verkade inte reagera alls. Jag och min mamma vart en ANING stressade och gick dit. Jennifer grät och sa att dom på fritids hade sagt åt henne att gå ut för att morfar hade ringt och sagt att han skulle hämta henne..  i en bil! men hon hade suttit där jätte länge och han kom aldrig. Jag frågade vilken personal som hade sagt det och hon sa namnet och sedan sa hon att den personalen hade gått hem för länge sedan. Hon var genom våt och frusen ! Jag höll på att flyga i taket. Tog henne i handen och gick tillbaka till klungan med "personalen" dom har aldrig ens presenterat sig så jag frågade lite osäkert " är ni personal elr föräldrar?" Dom svarade "både och" okey..tänkte jag... vem har hand om jennifer...??? Ne men hon har jue gått hem svarade dom... "eh neeeeeeeej hon står HÄR"  sa jag...
Då berättade en av dom att en morfar hade ringt och bett dom skicka ut henne på parkeringen för att bli hämtad, Men att det måste blivit ett missförstånd... Han måste ha menat en annan Jennifer !!??!!!
Dom hade inte ens kollat till henne då och då för att se om hon hade blivit hämtad utan hade förmodat att hon hade åkt för länge sedan. Men nej..där på parkeringen hade jennifer suttit i mörkret ensam...
Vad hade hänt om jag hade blivit en timme sen...??!!! Och hur länge har hon vart där själv???

Helt sjukt... Jennifers morfar har aldrig varit på skolan och hämtat förut och dom skickar ut en 6 åring på parkeringen för att möta "honom" det kunde vart vilket peddo som hellst som bara ringt för att få ut ett barn... utan att ens behöva gå in och visa sitt ansikte så hade hon kunnat vart borta nu! Dessutom är det alltid föräldrarna som ska säga till om någon annan ska hämta !!! Och ringer någon annan elr om det kommer någon annan ska det alltid ringa föräldrarna för att kolla så att det stämmer... Inget av det är gjort..
Dom behöll inte ens kvar jennifer inomhus för att se så att hon faktiskt kände igen den här "morfarn"
Mitt hjärta dunkar fortfarande i 180 !!! Och det ända rektorn sa var att hon ska prata med personalen i morgon och sedan återkomma. Jag tänker aldrig aldrig mer ha jennifer på de fritidset förens rutinerna är ändrade !!! 
Micke har tagit ledigt på förmiddagen i morgon vi ska dit !!!


Uppföljningen kommer i morgon och jag kommer nog inte kunna sova på hela natten....



Önska mig lycka till...


Nu har mamma åkt till Ullis och disk / tvätt maskinen kommer om en vecka...

I morgon har jag troligtvis den sista tvätt stuge dagen från 7 - 11 :)



Puss och kram från en mycket förbannad mamma!
Som är så tacksam över att jag har min dotter kvar!

Kommentarer
Postat av: Nicole

Vilken underbar mamma du har!!!! =) Förstår att du är helt överlycklig!!!



Lova att du ringer imorgon efter att du har varit i Jennifers skola!!

2008-11-24 @ 23:18:17
URL: http://www.varmdomorsan.se
Postat av: monia

men fyfan hur kan dom göra sådär ?! :o

2008-11-25 @ 23:00:01
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0