vilket strul... i wanna go whit the flow.


God dagens alla min homies ;)

haha i går försvann internet igen !!! Ringde Telia som sa att abenumanget var ANNURLERAT ! alltså avstängt och bort taget. Jag frågade varför och dom medgav att de hade gjort fel. De skulle genast sätta igång det igen , Men då får vi betala en avgift på 375 kr för besväret, Dessutom skulle det ta 12 arbetsdagar att få tillbaka internet. !!!!! Jag fick DÅNDIMPEN !!! De sa att jag i allafall skulle få en gratis månad för att jag fick vara utan internet  och hem telefon och dessutom betala för det i 7 månader, Innan det sattes på nu den 19 / 11...
Jag tror att jag pratade med varenda person på telia i ca 5 timmar, Och nu på eftermiddagen var internet i gång igen.
* jag vet inte om jag ska skratta eller gråta * En månad´s gratis för att vi betalat för 7 ? Och dessutom inte kunnat andvända tjänsten..de va väl ändå det snålaste jag har hört*
Jag vill inte ha telia.. men säger vi upp de här som vi har bindnings tid på så kan inget annat bolag kopplas in förens om 3 månader.. eh orka.?!

En liten uppdatering om Jennifers fritids är att alla har blivit väldigt trevliga :) Dom hejjar så glatt så... folk som jag aldrig ens pratat med förut. På Fredan skickas brevet ut till alla föräldrar om de ändringarna som kommer att ske, Ska läsa igenom detta och om allt låter bra så kommer Jennifer få gå på fritids på Måndag då ändringarna har börjat gälla.
Jag är jätte glad att rektorn faktiskt tog detta på allvar och kallade på ett möte med resterande personal och att de ändrade sina rutiner och gjorde andra säkerhet ändringar med dörrarna o.s.v
Jag är glad att det inte satte sig på tvären utan att de trotts allt var så sammarbet´s villiga som de faktiskt var ! Tråkigt bara att någon sånt här allvarligt ska behöva hända, Innan saker och ting görs. Men de är väl kanske lite så... att allt ont har också något gott med sig.

I dag när jag hämtade Jennifer gick vi hem och dammsög, Åt risgryns gröt till mellis och lekte affär :) jag sitter mest i kassan och säger " 10 kr.... nästa...... 20 kr....nästa..... 2 kr.... nästa..." Enformig lek om inte annat..men men.. de får man väl stå ut med.

Jag tänkte på en sak i går kväll, De e så mycket strul i vardagen, sådan stress och press, Ja ni vet jue själva. Man oroar sig mycket för framtiden och även bakåt.. praktiska saker som sätter käppar i hjulet, sjukdommar, pengar  m.m
Hur ofta tar man sig an en stund i nuet. Hur ofta tänker man på de man faktiskt har?
bara en sånn enkel sak när jag la mig i går kväll kändes det som en lyx, Att faktiskt ha någon att gå och lägga sig brevid. Någon som finns där, Och som man älskar så mycket!
När jag ser min dotter ser jag så mycket mod glädje och vilja.. det är en stooor lyx ! Det finns ingen som hon.. och hon är min !
Dom här galna djuren som vi har som man ibland bara vill MÖRDA , Är jue faktisk de charmigaste små liven man kan tänka sig. Det gäller bara att ta de som ibland kan vara jobbigt på rätt sätt. Att också vila och ta det lugnt när man behöver, Och inte anpassa sig till hela världen. Man kommer aldrig kunna göra alla glada sammtidigt ändå. Man ska kanske börja tänka mer på sig själv,
Man ska inte ta något för givet. Jag ska börja tänka mer positivt !  Och njuta av saker man åstakommer istället för att bara köra vidare i ekorrhjulet.
Vad säger ni.. Är det dags att börja uppskatta lite mer det vi har ? Är det dags att faktiskt stanna upp i nuet lite oftare. Och njuta. Är det inte dags att boosta sin självkänsla lite då och då.
Alla har någonting att leva för , 

Apperopå boosta så köpte jag vitaminer till mig och Jennifer här om dagen.. hon fick nånting som föreställde nallar, som hon tyckte smakade bajjs *jordgubbs smak* Kan kanske inte rekomendera den smaken..den luktade jue illa också.. *tycker vi iallafall*
Jag köpte ett tillskott som heter " Hårkoll" de smakade ännu värre fast att man bara ska slänga in de på tungan och svälja ner de med lite vatten.. men nej ush vilken efter smak ! Jag hoppas att det är mödan värt. Jag önskar mig ett vackert hår i jul klapp :)

För två veckor sedan fick jag en liten tränings nojja och körde arobics framför tv´n i vardagsrummet.. fick sådan träningsvärk att jag knappt kunde gå på två dagar... jag var så taggad att köra nästa pass.. men dagarna gick och jag försökte lura mig själv med dåliga bortförklaringar..och det funkade :) jag slapp undan !
Nej nu ska jag ta mig själv i kragen och sätta i gång ikväll när Jennifer sover, Om jag skriver i morgon att jag somnade på soffan i stället elr what ever så får ni skriva de elakaste kommentarerna ni vill i min blogg.. jag kommer ta åt mig av allihopa ! :)
Jag vill träna för att få ur mig lite energi och sova bättre på nätterna ( har riktigt jobbiga sömnproblem just nu)
Jag vill också få mer muskler, Klenare fjant får man nog leta i avgrunden efter..
Jooo jag lovar... blås på mig så får du se att jag trillar omkull...

Ne nu blir det kaffe .                         Vad ska du göra i dag ?

Pöss


Är det stampe som har hamnat i kaffe´t tro....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0