Har bloggen dött ?

Kanske ... kanske inte...

Kanske försöker jag återuppliva den med lite mun mot mun metoden.. kanske jag lyckas för en stund för att den sedan ska falla in koma igen, Det sköna med denna blogg är att den finns här jag när vill att den ska finnas. Orkar jag inte med den på 2 veckor så behöver jag inte orka med den. Den är så full av liv men ändå så OTROLIGT död :)

Thats life for a blogg !

Den senaste tiden har vi haft fullt upp med både det tredje och fjärde,  Men det har blivit som ni märkt desstu mindre bloggande, Så är det när man har barn hema hela dagarna ! Vi går massor i skogen varje dag, Plockar blåbär och svamp, Vi leker i parker, spelar spel , besöker vänner och bekanta, och försöker syssel sätta oss på detta enormt lång dragna sommarlov, Jag tror att både jag och Jennifer börjar tröttna rejält på 3 månaders ledighet tillsammans.
Visserligen har vi kunnat legat en del på stranden, Vart på semester i Lysekil gått på cirkus m.m men nu börjar fantasin ta slut.  Lika som sommarlovet. På tisdag börjar Jennifer ETTAN ! Och blir stora tjejen ! hon kommer få en ny fröken som är 29 år som verkar super trevlig,. Och på söndag fyller hon 7 ÅR ! Jag kan faktiskt inte förstå själv...
Jag är lycklig men sammtidigt vettskrämd.. ja ni vet hur jag funkar vid detta laget :)



På cirkus










Kvälls mys med Molly..



SOMMAR BILDER

Finn stampe ?...


Tomaterna på väg...


Kladdkaka... mumma....




Rullar runnt i blåbärs riset.




Min karl är en stooooor fiskare !




jennifer & Alva


På stranden..

Jennifer & Oscar






Galen pannan själv...


 
Nu har jag ALBUS här om dagarna. En Boxer som jag passar, Och vilket drag ! inte en sekund av lugn infinner sig här hema, Igår gick vi i skogen och hundarna sprang och jagade varandra i 2 timmar,  När vi kom hem lixom bara fortsatte racet, Genom hallen ...glider genom vardagsrummet...ut på balkongen ...tvär vändning så att dom nästan välter och river omkull varenda blomma på vägen...IN igen ... förbi Jennifer som ser ut att göra en piruett..(dock ej en frivillig sådan) in i Jennifers rum upp i sängen och då kommer jag.. "häxan sur tant" själv , rycker tag i hundarnas varsin läpp och säger med den barskaste röst jag har (eller försöker ha) Nu får det FAN vara nog ! Albus tittar på mig med den där speciella boxer blicken och man känner något slags förlåt från hans sida, Flame suckar och jag hinner ta ett andetag, Men så skakar Albus på sig så att drägglet flyger upp i taket och lixom stuttsar mellan väggarna, Jag har fått dräggel i ansiktet och skriker .... Albus rapar. Och jag kan näääääääästan se hur Flame ler..
Jag springer in i badrummet och skrubbar mig så mycket jag kan, tar en trasa och hink med såpa... vänder mig om.. och hundarna är igång igen,  jennifer ser ut som bambi på hal is som försöker för sitt liv att stå upp och inte hallka i dessa dräggel pölar, Jag får tag i Flame hela hon ser ut som en hög med slem, In med hunden i badkaret... dushar av henne och bubblorna lixom skummar sig tills hon mer och mer påminner om en snö gubbe...
jennifer har jag satt i soffan och sagt "sitt kvar" Albus har äntligen lagt sig på mattan i väntan på sin rena fräsha nydushade flickvän.....
TROR han ja !!!!!!!!!
När Flame är färdig stängs hon in i sovrummet..
När resten av lägenheten ...jennifer och jag själv är slem fria tar jag min kaffe kopp till balkongen och andas ut..
För jag vet att när jag kommer in igen...börjar hela visan om..








Bye*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0