GE OSS DEN FÖRBANNADE HÖRAPPARATEN!

I går var vi hos öron doktorn med Jennifer på Huddinge sjukhus, En resa som sammanlagt tog 5 timmar fram och tillbaka, Och till vilken nytta ??? Jag är så förbannad i dag så att jag har lust att slita av mitt hår !
Meningen med det hela var att Jennifer skulle få göra ytterliggare ett hörseltest ( senast hon gjorde ett var för 2 veckor sedan) efter det skulle de prova ut den hör apparaten som skulle passa henne,

Hörseltestet visade exakt samma som sist, var inte direkt förvånad ! Sedan skulle vi in till läkaren som INTE kunde svenska över huvudtaget, Försökte prata engelska men han förstod inte de heller, Han kunde bara kinesiska!!! de ända han kunde fråga på knackig svenska var om "pappan hade hörsel fel, Och om de kunde vara ärftligt"
Ja svarade att det tror jag inte! men vad spelar det för roll, Hon hör jue uppenbarligen ingenting,!
Jag förstår inte problemet det är väl bara att koppla dit hörapparaten ..nu har vi vart på huddinge för tester typ 10 gånger för detta elr mer.  Det slutade med att jag fick avbryta och gå till receptionen och be om en ny tid, Det gick inte på något sätt att förstå honom och han kunde absolut inte förstå oss, Dom sa att de skulle skicka ut en ny tid och skrev att vi inte ville ha samma p.g.a språk svårigheter.

I morse när jag och Jennifer skulle gå till skolan så kände jag mig så jävla förbannad ( Kan säkert vara för att det är lingonveckan mitt i allt) Jag var så förbannad att den stackars ungen har gått i 6 år med så dålig hörsel att hon inte hänger med i omvärlden över huvudtaget, Jag börjar tappa tålamodet själv på att förklara samma sak om och om och OM igen utan att hon förstår bättre för det.  Jag kan inte ens säga " ta av dig skorna" utan att jag måste upprepa det minst 6 gånger och till slut visa vad jag menar.  Jag är less på att inte kunna ha ett samtal med mitt eget barn! Det känns hopplöst... Och hon då... Som lever i en liten sluten bubbla och varken hör elr förstår någonting av omvärlden ... Det är inte rättvist.  gaaaaaaaah.
6 år utan att höra är lång tid... GE OSS DEN FÖRBANNADE HÖRAPPARATEN! vi har väntat länge nog!



Kommentarer
Postat av: //E

sv: är en bland ras med 50% jack russel å sen 25% tibitansk spaniel å sen 25% lhasa apso tror ja det stavas?!=)

2009-02-17 @ 12:03:48
URL: http://littleprincess.blogg.se/
Postat av: AnnSofie

Men e detta verkligen sant??? Trodde vi levde på 2000-talet. Anmäl dom jäklarna. Stackars dotter. Förstår att ni har de tufft.

Min flickvän till hör hudiksvalls sjukhus så hon går där med sin diabetes. Men innan vi åkte till hudik så va hon 2 timmar på akuten i sundsvall bara för att få höra att dom inte hade någon diabetessköterska..?? Sen hade dom en & sen ingen igen.

Ja vad ska man säga..?? Trodde som sagt att vi levde på 2000-talet & att vi hade kommit längre än så här med våran sjukvård.

Såg att du va sjukskriven för din diabetes. E den såå strulig..??

2009-02-17 @ 12:28:56
URL: http://annsofielina.blogg.se/
Postat av: //E

sv: ja det är han! Är det din hund på bilden som du har på Headern?=) Den va me söt=D ha en trevlig dag!

2009-02-17 @ 12:30:57
URL: http://littleprincess.blogg.se/
Postat av: AnnSofie

Men shit de e ju inte alls bra:S. Vad får du för hjälp mot de då? Hur länge har du haft diabetes? Oj de här kan bli många frågor . Lämnar min mail så jag oxå haha..

2009-02-17 @ 12:42:21
URL: http://annsofielina.blogg.se/
Postat av: AnnSofie

De e min flickvän som har diabetes, det e så jag har lärt mig så mycke om de. Tycker de e jätteintressant att lära mig mer & mer hela tiden.

Tove har insulinsprutor & de brukar funka bra. Bara den senaste tiden som värdena har strulat. Hon ska ändra doserna & se vad som händer.

Hoppas att de löser sig för er oxå..

2009-02-17 @ 12:54:55
URL: http://annsofielina.blogg.se/
Postat av: Anki

Men herregud, dom måste ju ha läkare som kan svenska eller åtminstonde förstår engelska!!! Vad arg jag blev när jag läste hur det hade gått för er.

Förstår verkligen att det är jättejobbigt för er, och din dotter måste ju må ännu sämre =(

Hoppas verkligen att det fixar sig för er snart!

styrkekramar

2009-02-17 @ 13:25:11
URL: http://www.ankisblogg.bloggagratis.se
Postat av: AnnSofie

Jovisst e de så oxå. De e mycke mer som spelar in än vad man tror.

Eftersom jag e såå nyfiken av mig så måste jag ju bara fråga dig om du fick din diabetes i samband med graviditeten? Men bara för at jag e nyfiken behöver du ju såklart inte svara om du inte vill :p :)

2009-02-17 @ 14:25:19
URL: http://annsofielina.blogg.se/
Postat av: Jegor

Tack för kommentaren, sen vill jag bara säga att det är tyvärr så illa för vissa. I våran familj var det också strul inom sjukvård, det tar år innan de kommer fram till något, och när de väl gör det tar det ytligare ett år för att genomföra.



Man blir nog mest arg över att man kämpat så mycket men kan ingenting göra åt det.

2009-02-17 @ 14:42:25
URL: http://jegor.blogg.se/
Postat av: Anna

Tack så mycket, det värmer :)

Fina bilder du har på eran familj, bilderna på kaninen var ju bedårande!'

Ha en bra dag

2009-02-17 @ 17:24:48
URL: http://annajigholm.blogg.se/
Postat av: Anja

SV; haha som de står i inlägget så köpte jag dom på Din sko

2009-02-17 @ 18:08:36
URL: http://anjaslillablogg.full.nu
Postat av: Chris

haha men jag är ju en man också så. :p



Inte illa menat, men vilken typiskt flickig blogg! =)

2009-02-17 @ 18:20:52
URL: http://tarantinos.blogg.se/
Postat av: AnnSofie

Ja de kan de ju helt klart bero på. Trist att bli behandlad som du beskriver när man redan mår dåligt. Hoppas att den nya läkaren tar din situation på allvar & att du får den hjälpen du behöver. Självklart ska du kunna ha ett bra liv även med diabetes så fortsätt att stå på dig tills du hittar någon som hjälper dig som du behöver & vill. De kan ju vara farligt i längden om de håller på så här.

Håller tummarna för dig & för din dotter oxå såklart..

2009-02-17 @ 18:26:53
URL: http://annsofielina.blogg.se/
Postat av: Elin

Kammomillte är bäst men det funkat ju med andra märkte jag idag :P

2009-02-17 @ 22:39:04
URL: http://elinonyourmind.blogg.se/
Postat av: Bella

På dem bara! Har en kusin som är gravt hörselskadad sen ett års ålder och hon fick sina hörapparater när hon var runt 6 år gammal, så hon fick ju vänta 5år på sina. Hennes mammis jagade på dem hela tiden och såg till att det gick framåt hela tiden, typ att de inte gjorde om samma undersökning hela tiden så de blev stående på samma ruta. Tyvärr tar det sin tid..

Sen när hon blev typ 8 eller 9 år gammal började hon och hennes mamma lära sig teckenspråk, så nu pratar de teckenspråk med varandra.

Håller dock med dig, det tar FÖR lång tid. Gör undersökningarna och fixa hörapparaterna =)

2009-02-21 @ 23:41:40
URL: http://bellsiiis.blogg.se/
Postat av: sophia

Min bror är hörselskadad, föddes så och har haft hlrappareter sedan han var liten, han är nu 15 år. Hela familjen fick lära sig teckenspråk när han bara var något år gammal. Vet inte om din dotter går i vanlig klass eller i hörselklass för döva/hörselskadade? Men om hon inte gr det så rekomenderar jag att ni sätter henne i en klass för döva/hörselskadade. De klasserna är mycket mindre och läraren har då mer tid för varje elev, plus att som döv/hörselskadad har du rätt till 10 år i grundskolan. Hela vår familj är medlema i hrf, som är hörselskadades riksförbund. Jätte bra faktiskt man brukar pka på olika utflykter och alla har ju någon anhörig som är döv/hörselskadad, har tex varit i Tyskland på en massa vattenland och på Skara sommarland för att nämna några. Hoppas att allt går bra med hörapparten, det tar tid ibland men se tll att få en bra läkare så löser det sig. Du kan även kolla upp alla rättigheter som finns för döva/hörselskadade. så som hörselslinga, speciell telefon och ringklcoka, dator, hörselkudde när man tittar på tv etc.etc. Hoppas allt löser sig!

2009-02-23 @ 14:44:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0