Jag vill stå med båda fötterna på jorden :)

Aj aj aj min hals säger jag bara, dricker te hela tiden men det hjälper inte ett dugg. Jätte ont gör det ! men det hörs inte.. är inte ens hes, Mysko.

Nu har jag bestämt med hon som är intresserad utav Rasmus att hon kommer på lördag, Spikat och klart, Det känns sådär... vill inte ens tänka på det just nu.

Jag är så fruktnsvärt sugen på att bo i hus igen, Letar på blocket hela tiden om det finns något att hyra, Men det är svårt, Varken jag och Micke har jue körkort så det måste vara någolunda centralt , nära skola o.s.v

Det är ganska kul... När jag bodde med mitt ex, Min dotters pappa så sa jag "ALDRIG mera hus," Jag var så trött på att måla, klippa gräset, rensa i rabatten, skotta snö, usha ..men någonting har hännt.. för nu längtar jag till det istället och det trodde jag aldrig. Men jag är inte sugen direkt på att köpa ett igen, Iallafall inte nu, Jag vill inte äga.. ta lån o.s.v har som sagt redan vart i den svängen. Men jag vill ner på marken NUUU... vill inte sitta här och spana från köksfönstret .. jag vill ner.. ut .. utan att gå någonstanns.. bara sitta ute... på min lilla tomt som ja just nu inte har.
Vi får se vad som händer i framtiden.. har vi tur dyker ett litet hus upp som uppfyller våra krav :)

i helgen kommer vi ha ytterliggare en vovvse här, Micke har länge vart intresserad av Weight Pulling men inte haft någon egen hund att köra med, Det är lite utav hans intresse. Flame är alldeles för ung + att henne ska vi mer andvända till utställning och lydnad... kanske agillity.
En hund att köra weight pulling med kan vara av vilken ras elr blandras som hellst, Det är en kul sport som både ger fysisk styrka, kondition och bra självförtroende för hunden.
Micke har gnagt på mig om detta..om man säger så ! Det vi har sagt tidigare var att vi skulle skaffa ytterliggare en Renrasig amstaff ... en blå ! Dom är så otroligt vackra ! vi planerade att då ta en hanne som vi skulle kastrera och att micke skulle kunna köra wp med honom.  Men eftersom vi måste ha ålderskillnad mellan hundarna så måste vi vänta tills Flame är runnt 2-3 år för att undvika bråk och gnabb som de kan bli om de ligger för tätt i åldrarna. Så..okey om ca 3 år köper vi nästa Amstaff, Sedan ska den växa klart innan Micke kan börja.. få se nu då har det gått 4-5 år.
Ska han verkligen behöva vänta 5 år på att få komma igång att göra något som han tycker är kul?  Det kan ja hålla med honom om verkar lite drygt.

Nu till saken... Vi vet en hund som ska säljas dock ej renrasig amstaff, Ägarna misstänker att han är Amstaff / rottis .. jag gissar på Amstaff / labrador, Han är två år,Världens goaste. Har bra psyke, skulle kunna passa Flame som lek kompis och vara en bra förebild. Som handen i handsken, Och till wp som fisken i vattnet.
Vi ska ha honom här på prov under helgen, Klämma känna och testa, Ja vi kommer verkligen testa ALLT! smälla lite i dörrar..Vi ska åka buss, tunnelbana, hiss,träffa andra hundar, katter, barn, ner och in på djuräffären låta okända klämma och känna o.s.v  man är jue alltid lite orolig när det är en omplacerings hund. På måndagen så ska hans höfter och armbågar röntgas samt att han ska besiktas, Skulle allting vara positivt så slår vi nog till, kastrerar o.s.v
Och han har kanon psyke det vet jag ! Är någon hund agressiv så tittar han bara bort, Ej rädd för smällare / raketer..Barn kan klättra på honom, han kan vara ensam hema o.s.v , Det är en snäll och mycket stabil kille vad jag vet. Men stor!
Det som är så skönt är att varken han elr Flame drar i kopplerna så jag kommer kunna gå med dom båda sammtidigt, Och slipper gå i omgångar, Det är verkligen ett stort + som gör att det inte blir så himmla mycket extra jobb.
och då kan Micke köra sin wp och ja å Flame utställningar och sedan agillity tillsammans när Flame blir äldre.
Missförstå nu inte det kommer absolut inte bli " den hunden är min och den är din" Båda hundarna är allas!  OM det nu blir av.
Men jag vill verkligen stötta Micke till att göra saker han tycker är roligt. Han hoppade faktiskt in i en liten familj och fick bli vuxen på två röda, Och bryta med sitt gammla liv för oss.
Heldre att han är ute på wp bana än att han sitter framför tv spelet haha! och jag är jue inte helt ointresserad när det gäller wp heller..

Ne nu ska ja fixa tvätten. Sen ska ja köra lite sök med Flame.

Här kommer bild på vovven så får vi se vad som händer.. under helgen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0