Min lilla gumma...

Nu har jag lämnat Jennifer i skolan.. och det känns inge bra :( tjejerna i klassen är så elaka. Jag vet att min dotter inte är oskyldig heller, Och jag vet att det hör till ålder och utveckling att 6 åringar kan vara riktigt för jävliga mot varandra, Men vad ska jag göra ?
varje dag när vi går hem från skolan gråter hon och berättar vad alla sagt och gjort, Hon gråter då och då på nätterna, Hon har plöttsligt börjat kissa på sig i skolan..och i sängen och visar TYDLIGA tecken på stress ! Hon äter dålig och rasar i vikt ! Det gör ont i hjärtat när hon säger " mamma jag trodde att det skulle bli kul att börja skolan, Jag visste inte att världen var så ond"  Det känns kan jag säga!

Jag har försökt prata med fröken.. men ingen förbättring. Tjejerna ljuger för varandra, viskar bakom ryggen ,Stöter ut varandra, det är intriger, mobbning m.m i ett ända gäng.. Jag tror inte ens att fröken ser speciellt mycket utav detta, Utan dom verkar dra sig undan, Jag har sagt till Jennifer att hon ska leka med andra barn, Men då säger hon bara " jag känner jue inte dom, och alla har jue redan sina kompisar " Inte ska man väl börja första året i 6 års verksamhet och redan där ifrån INTE vilja gå till skolan ???
Vad gör fröknarna för att detta ska reda ut sig ???

När man pratar med dom är dom alltid på språng , Nickar till lite och springer vidare... där står man och gapar över att dom inte kan ta det på mer allvar. I dag fick jag skriva i " Hit och dit" boken att jennifer grät hela kvällen och natten igår , Någonting måste göras för detta är inte hållbart"
Men ska man behöva skriva sådant i en bok ??? Ska man inte kunna ta det med fröken öga mot öga. Vad kommer jag få för svar i boken idag ? liknande som sist, då dom svarade  " OK "
Jag har länge velat boka in ett möte med fröken för att kunna diskutera detta i lugn och ro. Men inte ens det går. Ända gången man träffar fröken är på morgonen vid lämmningen och då är det kaos, det går inte att få kotakt, När ja hämtar och allt är lite lugnare så är det fritids tid, Och då är hon inte där.

Nu har jag fått gnälla av mig lite...
Känner mig bara så jäkla otillräcklig som mamma just nu, Man vill ju skydda sin dotter mot allt ont... Men ja är jue inte där...
Jag får nästan skuld för att det är jag som tar henne dit varje morgon trotts att hon stretar emot.

*SAD*

Här är min lilla tjej i badet ....


Kommentarer
Postat av: Romeo Patrick

hahah vad elak du är! Som en Shi'perk! Hon är ju söööt som en chihuaha juuh! =) Vilken söt dotter du har! =) Du får ta och skaffa dig en chihuaha någon dag :)

2009-02-13 @ 12:52:01
URL: http://romeon.net
Postat av: Lisa

Ramlade in på din blogg... Tycker att om du inte får gehör hos fröken gå till rektorn då....Din flicka ska tycka det är roligt att gå till skolan.Stå på dig. Hoppas allt löser sig... Mvh Lisa

2009-02-17 @ 17:37:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0