Mätt som e plätt.

Idag har vi bara vart hema, Städat och pysslat lite, Jennifer har vart på bra humör men har till och från haft en aning långtåkigt. Men man behöver tråkiga dagar också för att uppskatta de roliga :)

Vi åt bakpotatis och kött till middag, Och Flame har vart jätte trött och sovit hela dagen, Jag hoppas att hon inte håller på att bli sjuk , för det här är inte likt henne.

I morgon ska vi troligtvis träffa pappa och ta en liten sväng med hundarna, Så att dom vänjer sig lite vid varandra, Molly pappas hund är igentligen min och jag står på ägar papprerna fortfarande, Men när deras hund gick bort så behövde dom något som lättade upp stämmningen lite, Plus att Molly är gamal och behövde lugn och ro, Jennifer var inne i en dålig period då det var mycket skrik och bråk så Molly fick flytta till min pappa och blev kvar där, Vi ses ofta så det är inte så att jag har förlorat henne helt. Molly kommer vara här en vecka från och med nästa onsdag, För pappa ska resa bort. Molly har äntligen blivit botad från sin noskvalster så hon är välkommen hit, Men kan tänka mig att det kanske blir en aning jobbigt för henne att vara med en liten "jobbig" valp, Molly är snart 13 år, och är trött och behöver mycket lugn. Så jag får hålla sten koll så att inte Flame "trackar" gamel tanten. Molly är blandning mellan Collie/ labrador, En mycket speciell och klok dam som tyvärr har fobier för både det ena och det anda.. sopbilar, Bussar, lastbilar det mesta som brummar högt helt enkelt , Försökte träna bort det när hon var ung men det gick inte, Hur många olika instruktörer vi än träffade, Det märkliga var att det bara dök upp en vacker dag, Inga som hellst tecken innan..Instruktörerna sa att det var Collie´n i henne som brukar vara nervösa...och att sånnt kan komma med åren.. Jag har ingen aning om det stämmer elr inte, Jag vet bara att Molly var fullkomligt normal och trygg fram tills 7 års ålder...jag får också se till att inte Molly blir skrämd av något som Flame snappar upp och börjar betee sig lika dant..Men Flame är så trygg i sig själv så jag har svårt att se att det skulle hända, Men det blir lite sådana där extra saker att hålla koll på.

Nu ligger Stampe ute på annons igen , för ett nytt försök att hitta det perfekta livslånga hemmet. Håll tummarna!

Nu ska ja slänga mig framför tv´n och bara smälta maten :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0