Jag blev livrädd!

Ush vilken morgon !

I går skulle Jennifer sova över hos sin kompis Oscar, Jag lämnade henne på morgonen och skulle hämta henne på eftermiddagen på fritids idag, (dagen efter) Jag hade en kännsla av att jag inte trodde att det skulle gå, Det var alldeles för långt tid ifrån varandra, Och klockan 21.30 ringde hans mamma och sa att jennifer ville gå hem.
Hon var ledsen och kände sig ensam, och somnade i min och mickes säng med tårar i ögonen , och med förståndet att hon nog hade tagit sig lite vatten över huvuvdet denna gång. Som tur är så bor vi grannar så det var jue bara att gå och hämta, Och jag vet att Oscars mamma är världens snällaste och hon tog hand om Jennifer på bästa sätt.

Idag när jag lämnade Jennifer i skolan och var på väg hem så fick Flame en rottis över sig som ville para sig/rang ordna henne, Inte nog med att hannen var stark och domminant jag har alltid vart livrädd för just den hunden och faktiskt polis anmält dom vid ett tidiagre tillfälle (men då flög den på en annan hund som jag hade, och då var det inte tal om rangordning utan om att döda typ direkt)
Jag var berädd på att jag i princip skulle få offra mitt eget liv för Flame men jag bände upp hans armar som var fast krokade runnt henne, Och ägaren lyckades dra sin hund därifrån skällandes. Helt i chock gick jag hem, Och Flame hann nog inte förstå alls vad som hände eller kunde ha hänt.
Om man nu har en aggresiv / dominant hund så okey ! Men man måste kunna ha kontroll på hunden i koppel, Så är det inte i detta fall, Dom åker efter !

Ush vad jag vill flytta härifrån... orkar inte bo här längre.... ska leta lägenhet någon annan stanns och se om någon vill byta.

 När jag kom hem sprang Rasmus från vardagsrummet in i köket och attakerade smilla helt oprovocerat och smilla försökte fly, Hon kissade och bajjsade på sig, pälsen flög runnt i hela köket ...innan jag lyckades få tag i Rasmus och ta bort honom därifrån. Och nu är måttet rågat, Nu måste han omplaceras ! Det är något som inte står rättt till och han ska vara ensam katt, Han är tok mysig med oss, Och flame och han älskar varandra, Men han har helt tagit över reviret och vill få ut smilla härifrån och hon bodde här först. Smilla är inte lika dominant och tar inte sin plats i hemmet.
Ingenting verkar enkelt längre som jag har sagt förr, Men Smillas välbeffinnande går först. Hade jag trott att det hade gått att lösa så hade jag gett det all tid i världen , Men han är för dominant och tar över. Så det här känns inte rätt !

Nu ska ja gå och handla och hoppas på att dagen blir bättre än hur den började..

kram*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0