Ny dag. Nya tag.

Idag skulle Micke ta ut pengar på mitt bankomat kort. Och bankomaten svalde kortet och ett fel medelande kom upp att jag måste kontakta banken p.g.a tekninskt fel. Nu har jag vart på banken och beställt ett nytt kort och det kommer ta 5 dagar innan det kommer hem. irreterande!

Vi håller på att avmaska alla djuren här hema. Flame svalde gladerligen ner alla tabletterna med lite korv och jag förväntade mig världens fajt med Smilla men det gick förvånandsvärt bra. Tyvärr är katten så kräsen att hon inte äter något annat än sitt torrfoder så det går liksom inte att blanda ner i något. Men det gick trotts allt relativt bra att trycka ner de ändå !
Flame och Molly har sprungit lösa i skogen, Det är helt otroligt vilken engerig molly har trotts sin höga ålder. Hon blir som valp på nytt !

Jennifer är på bra humör idag.. Inget bråk och tjaffs so far :) Hon är ute och cycklar med sin bästa kompis och vädret är toppen ! Micke är och klipper sig och här sitter jag med kaffe koppen i högsta hugg och funderar på vad man ska göra..

Diskmaskinen väntar på att bli tömd och Stampe borde tas ut i selen så han får lite motion, Vågar inte släppa honom på balkongen nu där han brukar hoppa fritt varje dag eftersom vi har en massa nya blommor som jag inte vill få förstörda.



Idag känns allt lite bättre. Lite lugnare och lite ljusare fast att alla problemen igentligen kvarstår. Men det känns inte som att jag vill tänka på det just nu. Jag kan ända inte göra så mycket åt det...så varför gräva ner sig. Motgångar kommer och motgångar går. Det är en del av livet. Ingen kommer undan. Man får ta en dag i taget och göra så gott man kan. Och aldrig lägga sig ner..tappa gnistan och ge upp ! Men hur skulle man kunna göra det. Med en sådan underbar dotter och sambo vid sin sida ? Dom ger mig kraft. Och vi tar oss igenom saker och ting tillsammans. Tillsammans är vi 3  oslagbara :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0