Om du var vaken....

Det har vart lite fram och tillbaka a.n.g om vi skulle behöva ta en jourhund eller inte, Och dom ringde ikväll och berättade att dom kommer med honom i morgon. Så nu blir det full fart här hema. Han är två månader yngre än Flame. Blandras med amstaff , mycket mer vet jag inte. Men han är bra med barn och går ihop med andra hundar så dom viktigaste kraven uppfyller han :) det kommer bli spännande att träffa honom i morgon ! Och jag tror inte att han kommer bli långvarig här hos oss, Eftersom det är många som är intresserade av honom. Men det är alltid kul att göra något viktigt och meningsfullt .

I slutet av Augusti kommer också en Boxer hanne börja hos mig, (på 14 månader) Så nu är det slut på husefriden så att säga :)

Idag har vi tagit det lugnt, Handlat lite mat, nagel lack och den nya mascaran med fibrer som heter  Fiberwig..vart ute i solen o.s.v Känner mig inte speciellt trött idag. Kanske detta håller på att vända? jag tror inte att det är borrelia jag har.. skulle nog vart bra mycket sjukare då, Men jag har ändå tänkt att boka tid. Tyvärr fick jag ingen tid idag men jag ska ringa tillbaka i morgon eller så ringer dom upp mig. Måste snart också vaccinera mig mot svin influensan eftersom jag är i en s.k riskgrupp ! tror också att alla barn under två år måste vaccinera sig mot detta nu om jag har förstått rätt, så ni som har små barn borde kolla upp detta.

Här kommer en bild på mitt lilla monster, Det värdigfullasta i mitt liv. Utan dig skulle jag aldrig kunna leva, Varför går tiden så fort . Jag tar vara på varje minut tillsammans med dig. Ingenting får gå till spillo. Du gör mig lycklig. Du mitt lilla monster gör mig hel. Vet du det ? Jag vill stanna tiden och aldrig låta den ta slut. Snart är du tonåring..min största skräck..hur ska jag kunna hjälpa dig mot världens ondska ? Utan att lägga mig i för mycket eller vara för överbeskyddande ? Hur ska jag kunna plocka upp bitar av mitt hjärta som spricker när du skriker att du hatar mig ? Eller svänger i humöret som jag gjorde ? Hur gör man som tonårs förälder ? finns det någon kurs för detta ? Jag vill vara förberedd.. jag vill vara påläst hur man bemöter sånnt på bästa sätt...
Men inte nu..för bara tanken skrämmer mig.. Nu ska jag njuta..av nuet tillsammans med dig.




Här är en låt som jag och min dotter lyssnade på tillsammans i Mp3 i tuffa tider... den är till dig mitt lilla barn !


Kommentarer
Postat av: kirre

hej va kul att du vill vara med =) Tipsar du i bloggen så har du två lotter sedan ;-P

Nej valpen flyttade i förra veckan. har bara inte skrivit om det i bloggen.

Det va skit svårt att lämna iväg honom nu när han varit här såpass länge,men han bor precis i närheten så jag får ju träffa honom. det känns skönt :)

2009-07-21 @ 15:50:41
URL: http://tasslyckan.blogg.se/
Postat av: Linda

hej.

Jo hon kliar/gnager sig mestadels på innerlåren. Samt gnager på baktassar. Och slickar även mycket på frambena. Blaze. Deras syster har haft allergi. Prata med henne på Amstaff specialen i helgen. Men Blaze hade kliat sig något extremt. Typ mitt under promenader kunde hon stanna upp gång på gång och klia sig. Medans Sky enbart kliar sig under kvällen när vi ligger i soffan och degar typ.

Jag tänkte avvakta till hösten. Då det inte e så varmt, dels oxå för att då är luften torrare och Sky badar inte lika ofta då heller..

Jag har prata med Petra. Och vi bestämmde osss för att över till det foder Sky gick på innan hon kom till mig. Så jag hoppas på förändring (=

2009-07-21 @ 16:05:54
URL: http://typenavmittliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0