Ung i gamal kropp

Idag har jag sprungit runnt som en halshuggen höna.. törs man säga så utan att få ett dussin tals djurrättsaktivister på sig ? man vet jue aldrig..folk är jue så kännsliga nu för tiden :)

Nej men ärligt , Ush jag är heeeelt slut, Hos fot läkaren sa dom att jag måste dras med tjocka sulor i skorna 5 år framåt..för att avlasta fötterna , det kändes som en döds dom,  Och de ända skor som får plats med dessa ENORMA sulor i är ecco skor. Grattis till mig ! Börjar känna mig mer och mer som en pansionär..snart är det väl bara käppen som saknas! Börjar bli riktigt less på
skiten !
Jag är inte bara less utan irreterad, skrik nödig och förbannad !

Till råga på allt så var min syn så dålig när jag var på sjukhusen att jag inte hittade till diabetes fotvården..så jag gick till receptionen och frågade, Dom log så brett dom kunde och sa "följ skyltarna" .... Självklart svarade jag -vad dum jag är ! Nu till det stora problemet...dessa jätte skyltar satt i taket och jag kunde verkligen inte se alls vad det stod på dom , trotts att varje bokstav var ca 50 cm stor, För att kunna se behövde jag komma så nära som möjligt.. hade hellst också behövt en stege men humf... gick runnt i dessa sjukhus koridorer.. runnt runnt.. och helt plöttsligt visste jag knappt var jag var... träffade på en sjuksköterska och försökte förklara vart jag skulle.. fick samma svar där "läs skyltarna" denna gång orkade jag inte vara lika "förstående" längre och sa att jag inte kunde läsa ! Ännu en gång dök det där bekanta jätte breda leendet fram , hon skrattade lite lätt som att allt var ett skämmt och gick vidare....
Träffade strax efter en mann som däremot var generös nog att peka åt vilken riktning jag skulle gå , så kom jag rätt :)
Det är inte lätt att leva med en kropp som sviker när den känner för det,
 
Men thats life in a box,



Kommentarer
Postat av: Mikaela Jorg

Usch, jag lider med dig, hoppas de snart blir bättre =(

Men du har en fin familj iaf... de kan man va tacksam för =)

2009-07-16 @ 23:58:02
Postat av: Lina

TACK gumman! den värmde!

2009-07-17 @ 15:10:25
URL: http://ladymon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0