Skogens GULD !

Mycket har hännt det senaste dygnen. För det första visade det sig att jour hunden vi hade här hema var agressiv ! både mot oss och mot Flame. Så han har fått åka vidare. Jag är mycket besviken på organisationen som jag tycker har reagerat mycket dåligt och kommer aldrig ställa upp som jourhem igen och riskera vår säkerhet. Jag känner mig mycket illa behandlad och tycker att denna organisation är mycket oseriös ! Som inte göra något som hellst mental test eller ens har träffat hunden innan dom skickar hem hunden till en barn familj. Ansvaret ligger trotts allt på dom. När vi ringde och berättade läget tog det 19 timmar tills dom ens kom och hämtade hunden som vi hade stängt in i vårt sovrum ! bara en sådan sak ?! Inte klokt över huvud taget ! Inte nog med det ..föreningen bad mig ljuga om hur hunden uppfört sig hema hos oss till det nya jourhemmet som skulle hämta !!! (vilket vi inte gjorde) varför lådsas att hunden är ofarlig och sätta en annan familj i fara ?

Nu till annat. Jag har färgat håret :) Har tyvärr inga bilder (det kommer) men jag färgade det lite mörkare brunt. Denna gången är jag riktigt nöjd ! det brukar alltid bli för mörkt till en början men denna gången blev det riktigt bra !
Idag har vi vart i skogen och plockat svamp, Jennifer var helt överlycklig över att Oscar hade kommit tillbaka ! de har inte setts sedan innan vi åkte till västkusten, så självklart hängde han med ! han hade massor att berätta... ! munnen gick i ett om hur många björnar han hade träffat o.s.v o.s.v o.s.v som ni förstår har pojken en mycket livlig fantasi och Jennifer blev så klart mycket inponerad !
Vi fick i hop till en påse kantareller på en timme som Oscar fick med sig hem. Vi har ändå så mycket i kylen. Det är verkligen ett kantarell år i år !!! och får att inte tala om hur stooora dom är !

 (Bilden tagen från googel)

Tyvärr vaknade jag upp med skit ont i lederna i dag.. det sitter i axlarna denna gång så jag känner mig mer eller mindre handikappad men men..
Vi har iallafall vart på plantagen och köpt lite nya blommor !!! (bilder kommer i morgon) ur fina i olika färger kommer tyvärr inte ihåg vad dom hette..

I morgon ska vi till Pappas nya lägenhet i Hammarby sjöstad och fira Mia hans fru som fyller år. Det ska bli trevligt ! Vi har inte träffats så mycket på sista tiden. Vi har jue lixom fullt upp allihopa. Jennifer sov över där i helgen så vi fick reda ut detta med jourhunden i lugn och ro. Ville inte ha henne hema sammtidigt som honom. Hon hade vart i Kungsträdgården och tittat på när morfar spelade och sedan lekt i bubbel badet... stackars morfar och Mia var totalt slut ! jennifer hade inte somnat förens 02 på natten och sedan vaknade hon pigg och utvilad kl 04.00 !!!!!

Det är inte alltid lätt med
 haha :)


Pöss*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0