Jävla "hundägare"

Som jag skrivit i bloggen några gånger tidigare så har vi ett stort hundägar problem här där jag bor... Dom flesta som har hundar här är dom som går hema hela dagarna.. ( som t.e.x jag) men dom är alkoliserade elr lider av diverse störningar... nu låter jag hård och elak men det är ren fakta, Självklart är inte alla det men.. ja många..
Problemet är att just alla dom här har minst en hund var ! Orkar dom inte gå ut med hunden så får den helt enkelt gå ut med sig själv, Husse elr matte öppnar ytterdörren släpper ut hunden och går och lägger sig igen. Och om de nu följer med hunden ut, så är den alltid okopplad, Noll lydnad elr kontroll över huvudtaget, Tur att det inte är några stora bil vägar här för då skulle var ända hund blivit påkörd.

Vissa av de här hundarna är agressiva, Vissa är bara otroligt glada ! men jag är trött på att skrika varje jäkla morgon, " Kan du koppla din hund" jag får alltid samma svar.. " men varför då.. hon/han är så snäll" tänk om man skulle vara hundrädd och bo här, Ush vilket helvete! Varje morgon är det minst en hund man blir påhoppad av !
Det har blivit så illa så att jag inte tar ut Flame vissa tider när jag vet att dom är ute, För jag har nog med att försöka försvara mig och Jennifer mot framrusande hundar,  Det har blivigt så illa att jag alltid klär på mig skitiga kläder innan jag går med Jennifer till skolan för att jag vet att jag minnst kommer få en lerig hund över mig. Deras ägare står alltid 15 meter bort och svarar knappt på tilltal, kallar aldrig in hunden , utan tittar bort.

I morse försov vi oss och jag hann inte ta ut Flame och pinka av henne innan vi skulle gå till skolan så jag var tvungen att ta med henne till skolan istället,. Mycket riktigt mötte vi två stora agressiva hundar som skällde och sprang fram, Den ena lyckades jag slänga Jennifers pulka på så den vända, Och då vände den andra hunden också,  Då ropade en utav fylle tanterna " dom får hällsa" jag svarade som vanligt " jag bestämmer när min hund får hällsa och det få hon inte"
sedan började det viskas , tisslas och tasslas i fylle gänget..som att jag vorre någon utomjorning av något slag. Som inte hade lust att få min hund uppäten ,
Detta idag är bara ett exempel ur hundra,
Jag har ringt värmdö bostäder men de svara inte ska prova senare, De måste väl kunna sätta upp lappar eler vad som hellst att hundar enl regler och lagar måste vara kopplade , och under uppsikt i bostads område... ? elr är det någon som vet vart jag kan vända mig.
Vi har börjar leta lägenhet / hus någon annan stanns just p.g.a det här problemet, Jag trivs jätte bra i lägenheten, Men det är omöjlig att gå ut med hund i området.. och det måste vi... för vi har jue hund.

Gaaaah.

inatt hade jag jätte hög feber... har tagit min sista Alvedon nu, orkar inte gå till apoteket... orkar inte gå å handla mjölk till kaffet.. orkar bara krypa ner under täcket med Flame och det ska ja göra nu.

Vad ska ni göra i dag ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0