Sockret ligger på 28,4

De ringde från Jennifers skola idag och sa att Jennifer var ledsen så jag fick komma och hämta tidigare, Trött som skjutton gick jag dit, När jag kom fram berättade dom att det hade vart bråk mellan tjejerna som vanligt. Plus att en kille i trean hade blivit arg när Jennifer vann över honom i gymnastiken... inte så poppulärt kanske. Så han blev arg och skrek och hon blev rädd och ledsen, Dom hade suttit ner redan och pratar med alla inblandade.

Nä vi kom hem började Jennifer hitta på att hon hade ont i huvet..halsen o.s.v för att hon skulle slippa gå tillbaka till skolan i morgon. Ush varför ska det vara såhär ? :( Det känns inte rätt. Det är INTE rätt!

Sedan var det dags för middag.. tog blodsockret som då låg på 28,4 och har sedan sovit, Sitter nu här och vräker i mig vatten och dags för en ny alvedon. Inte konstigt att sockret är såhhär när man har en infektion i kroppen..

Jooo juste.. Min diabetes läkare ringde idag och frågade hur värderna låg, Eftersom vi ändrar doserna hela tiden.. Jag sa ärligt som det var.. högt lågt....lågt..högt..och så tillbaka till lågt igen. Han ifråga satte hur min kropp kunde reagera så här..på doserna det hade han aldrig hört talas om.... " Äter du ingenting ...eller vräker du i dig godis hela dagarna" var det ända han kunde få fram som alternativ. Det värsta med diabetes är att misslyckas läkaren så kommer skulden alltid läggas på patienten ! Då är det jag t.e.x som förstör.. för det "ska" funka om man gör som doktorn säger..för det har fungerat på en annan patient en gång... de kan inte se att vi också är indevider och tar upp medecin och reagerar på olika sätt... Så han sköt ifrån sig ansvaret..gav mig skulden och sa att vi ger upp här.. det finns inte mer vi kan göra.

Nu sitter jag och vet inte om jag ska gå tillbaka till mina gamla doser elr vara kvar som de e.. vilket är bäst /värst... känns som pest elr kolera.. vad har jag för allternativ... gör jag fel med någonting ? Känner mig så misslyckad...

Det finns mycket saker som ni inte vet om diabetes... hur svenska sjukvården fungerar.. hur man blir bemött, hur folk reagerar... myter..och förutfattade meningar... det flesta vet inte så mycket om sjukdommen hur den fungerar , hur symptomen är som vi faktiskt brottas med dagligen, och som vi vet aldrig kommer försvinna igen.
Visste ni t.e.x att fler barn dör i diabetes varje år än Canser ?.... ändå är det bara "canser fonden " o.s.v man ser på reklam skyltar och tv o.s.v många tänker inte på diabetes som någon speciellt jobbig sjukdom.. ni tror att vi med diabetes vänjer oss. Men svar nej.. det finns ingen med diabetes som vänjer sig.. det är omöjligt. Varje dag är en ny dag med nya tag, den ena dagen värre och den andra dagen kanske lite bättre, Men vi vet att vi aldrig kommer vakna upp en ända dag till i livet friska, oberoende av medecin dagliga kontroller, sväva mellan att inte kunna se någon av högt socker..dåligt minne, Dricka och kissa konstant, Ont i lederna , återkommande infektioner... elr när man t.e.x ska hoppa på en buss och missar den tre gånger för man är tvungen att gå hem och äta socker för att det plöttsligt är lågt... så att man inte svimmar... man tittar på klockan desperat och tänker... *jäkla skit* jag har verkligen inte tid med det här!!!efter 3 gången man har missat bussen ger man upp... kryper ner under tecket..ringer och avbokar "träffen" mötet" whatever.. och folk blir alltid lika arga. För diabetes sörrö är något man ska kunna leva med som vilken frisk person som hellst.  Det är ingen dålig bortförklaring att andvända hur som hellst...får man ofta som svar.
Folk har inget medveteande om denna sjukdom.. ingen empati,
Ändå så är det ingen ny sjukdom...
Men forfarande tror folk att man bara kan födas med den, eller att det beror på över vikt... och att sköter man sig bara så blir man frisk. Nemas problemas...
Jag ska skriva ett annat inlägg om ämmnet någon annan gång.. när sockret inte ligger på 28, Men ville bara skicka ut en liten tankeställare så länge.
Nu ska ja krypa tillbaka till sängen där jag kom från och ta med mig den största vatten flaskan ja kan hitta...
så hörs vi.

Hoppas ni får en trevlig kväll..

kram


Kommentarer
Postat av: Nicole

Gumsan!!! Du vet att jag finns här hela tiden om du behöver hjälp med minsta lilla. Hur kan läkaren ha samvete att bara "ge upp" sådär??? Det är inte OK!



Ang Jennifer så måste det finnas något man kan göra? Kan du inte ringa kommunen, förklara läget och be om att få byta skola?? Hellre åka en bit med buss än att hon ska må dåligt... snuttan!



Massa kramar till er båda!!!

2009-03-02 @ 23:32:02
URL: http://www.varmdomorsan.se
Postat av: kirre

Usch låter inget trevligt det där alls.. får hoppas du blir bättre snart massa kramar

2009-03-03 @ 15:01:13
URL: http://tasslyckan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0