A clean house is a sign of a wasted life...

 

En ny vecka är här, och nu kan vi dessutom se fram emot lite ljusare tider ! ÄNTLIGEN ! man blir riktigt deppig av det gråa och råa vädret, Det känns som att hela vardagen får ett litet lyft när solen tittar fram !

Tror ni inte att jag försov mig i morse ! Vaknade 7.45!!!! behöver jag säga att min dotter ska vara i skolan kl 8 ?!?! Vilken panik... sprang in på hennes rum slet fram diverse kläder ur gaderoben la dom på hennes säng, väkte henne så snabbt och försiktigt som ja bara kunde :) sprang till köket gjorde i ordning en macka , sprang och klädde på mig kläderna, la fram min dotters alla ytterkläder på golvet i hallen , hjälpte henne klä på sig, gav henne mackan i handen sedan halv sprang vi till skolan sammtidigt som ja påminde henne om att äta massor med lunch i dag eftersom frukosten vart hejcon becon :) Och VI HANN i tid ! när jag kom hem igen kände jag mig smått chockad av det plöttsliga uppvaket, hum..vad var det som hände? ..och var är jag ? såg ett spöke i spegeln ..vem är det ? haha .

Nu har jag väkt fåglarna , gett dom ny mat och vatten och dom flyger runt här i köket, Stampe mannen har också fått sin dos av föda och hoppar omkring i vardagsrummet, Flame har fått sin medecin och sin prommenad och ligger och sover i sovrummet. Och smilla ligger i kattställningen i Jennifers rum. Alla djuren är tillfredställda ...en liten stund till :)

Sen kom jag på det !!! jag har glömt något... MIG SJÄLV ! Ni som vet, vet, och ni som inte vet , vet nu , jag har nämnligen diabetes , Jag har glömt kolla mitt blodsocker samt ta min morgon spruta,  Inte bra , fy skäms på mig. Sockret hade redan hunnit stiga till 20 p.g.a min "lilla" miss, så nu fick jag min bestraffning, Ser dåligt och måste springa och kissa hela tiden, dagen är förstörd ,

Nu ska jag slänga in tvätt och göra allt annat hushållsarbete som tydligen är ens arbete när man är sjukskriven,
betyder inte sjukskriven att man bara ska vara hema och ta det lugnt  och vila så att man blir bättre ? alltid har man 10 bollar i luften när man springer mellan damsugarn , golvmoppen, disken , bäddningen ,  maten , och tvätten , dessutom ska man leka personlig assistent åt hela familjen göra alla samntal när det gäller läkarbesök möten m.m
Jag antar att jag inte är någon bra hemafru, För hur mycket ja än arbetar så blir det ingen större skillnad här hema, Tror aldrig att jag haft en tom tvätt korg, elr att jag sagt " Nu är jag klar ..vad ska ja göra nu då?" för klar det kan man aldrig bli som hemmafru, Uppgifterna byter av varandra,
Folk frågar " hur får du tiden att gå när du är sjukskriven och bara går hema " ja du.. det är inte alls svårt, livet blev nästan stressigare när jag blev sjukskriven än när jag hade ett arbete att gå till, Ett arbete är man på 8 timmar om dagen , man har raster och lunch, som hemmafru arbetar man från 8 till minst 1 på natten, Sen måste man jue inte hålla på som jag heller, Men eftersom jag är hema hela tiden, Vill jag inte gå omkring stök, jag vill inte se det, klarar inte att se det, är inte pedantisk..men har en dröm om att mitt hem någon gång sa se ut som att jag är det :)

Nej dags för hemmasysslorna, Ingen rast ingen ro.



Glöm inte att klicka på ikonen uppe till höger och prenumenera på min blogg med bloglovin. För här händer det alltid en massa saker som ni inte får missa, i går t.e.x snubblade jag på mig själv.. utan att förstå att det var jag förens efteråt, De ni !

Kram*


Kommentarer
Postat av: Anna

Preciiiiis ! Att gå till ett arbete är rena rama semestern !

PS. Vi hoppas på valpar i augusti... ;)

2009-03-30 @ 11:42:23
URL: http://xahxa.blogg.se/
Postat av: Veronica

Älskar rubriken ;P

2009-03-30 @ 11:52:38
URL: http://veronicajarl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0