Tant lina var på hugget idag.

I går kväll somnade jag med världens magvärk ! Magen var stor som en luft ballong och det kändes som att den skulle sprängas vilken sekund som hellst. Vaknade några gånger under natten och jämrade mig lite, somnade om och vaknade av ett underbart ljud av dammsugaren vid 10 tiden. Micke var i full gång med att städa och Jennifer satt och målade :)

Jag tog ett långt bad , på ca 2 timmar. och lekte spa för mig själv med ansiktmasken och body skrubben i högsta hugg.
Riktigt skönt. Känner mig som en ny person !

Efter det gick vi till centrum för att köpa lördags godis. Medans Micke gick in på konsum satt jag och väntade utanför med Jennifer och Flame. ca 4-5 killar mellan 10 och 12 år frågade en gubbe om han kunde köpa ut cigaretter, vilket han gjorde. När Micke kom ut kunde jag inte hålla mig från att gå fram till den här farbrorn och förklara ett och annat. Jag blev rasande över kommentarerna jag fick tillbaka .  Han sa t.e.x " Men vad skulle du sälv ha gjort om dom frågade dig?"
Ja inte fasen skulle jag gjort som du, för då skulle jag inte stå här om jag tycker att de du gjorde var rätt !
" Men när började du själv röka då "  sa han, Vilket inte ens hörde till saken, Men inte innan jag var 18.
Om inte sådana som han fans skulle inte 10 åringar ens kunna börja röka över huvudtaget. Om ingen köpte ut till dessa barn skulle det inte finnas sådana här problem.
Snart är Jennifer i den åldern ...och jag ber till gud att OM hon frågar någon om de kan köpa ut, att de föregår med gott exempel och har ett sunt förnuft att säga nej.
Jag förklarade väldigt tydligt för gubben att han borde skämmas och att han skulle vara glad att jag inte ringde polisen. Men nästa gång gör jag det.

Jag hade nog inte reagerat lika kraftigt om barnen hade vart 16 elr 17, Men 10 åringar på spark cycklar ... det är bara för mycket. Har du ingen som hellst moral i kroppen gubbe ????


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0