Jennifers första 14-tis kommentar*

Det blev en tidig morgon och redan kl 07 gick bussen, Jag skulle till Nacka sjukhus på ögonbotten kontroll.
Fick först några klickar bedövnings salva i ögonen och sedan efter det svidande droppar, det såg ut som att man stor gråtit i en vecka.

Efter det var det dags för undersökningen, Fick sätta mig med ansiktet i någon slags makin från en annan planet, öppna ögonen så mycket det gick...strirra och INTE blinka. Sedan kom en pinne åkandes mot ögonen ända fram till ögat, rätt obehagligt måste jag säga, de var så när ögonen så jag kände pinnen stöta i under dom övre ögonfransarna ! Blää... sedan kom världens starkaste sken !! det var svårt att inte kisa och blinka ! men jag klarade det med nöd och näppe. Det läskiga var när jag sedan skulle titta åt olika håll, ögonen ville lixom inte hänga med och sedan såg jag på något mystiskt sätt hur det såg ut på insidan av ögonen..det speglade sig så ja såg det hon såg som satt och gjorde kontollen.. blodrött med en massa grenar..ungefär som ett träd , Äckligt !
Hittade en bild på en normal ögon botten och detta var exakt det jag såg.. fast fler grenar så att säga !




Efter detta fick jag treva mig framåt för att hitta till hem, såg typ ingenting! ljuskänslig som skjutton och jag bad till gud att det skulle trilla ner ett par sol glasögon från himmlen, men tyvärr , Tog ett steg i taget och förskte kisa så gott det gick. Medans tårarna rann konstant. Puppilerna var så vidgade att dom som såg mig nog misstänkte att jag gick på droger. Väl på bussen ringde jag min pappa som var vid båten så jag hoppade av där för att ta en fika och hoppades på att ögonen skulle repa sig lite, tyvärr skulle det ta flera timmar sa doktorn så jag satt där ett tag.
Pappa fyller 63 år idag så nu har jag hämtat Jennifer och så fort Micke kommer hem ska vi in till stan och äta på resturang .
Nu är ögonen relativt normala igen.
Resultatet av ögonen blev iallafall 17 på det ena och 23 på det andra.
mellan 10 och 20 är normalt så jag var på gränsfall. Det man oroar sig över är starr som man kan få av diabetesen och nervskador, dessutom är det ärftligt och min pappa har det. Det ska heller aldrig skillja mellan 5 (vad det nu heter på ögonen) och det skillde 6 på mina...
får man samma resultat 2 gånger på rad så får man beta blockerare , eller laser behandling.
Men att göra en ny koll är tydligen inget akut utan det ska göras om ett år, då de också ska göra en mer grundlig undersökning. Jag är inte speciellt orolig. Jag vet mycket väl att sådana här kompikationer kommer förr eller senare när man har diabetes , Det räknar jag med. Jag är bara glad så länge jag slipper... och har ben och fötter kvar :) så att jag kan gå ut och gå.

Nej nu ska jag ta hand om disken och slänga i mig en macka. Sedan är det dags att piffa till sig lite inför kvällen.
För sedan blir det KALAAAAAAAAAS!




Jennifers första 14-tis kommentar kom nyss

" ASSÅ MAMMA !!! JAG LACKAR "


Kommentarer
Postat av: catta

hej tjejen tack för din kommentar, den värmer så!



ååå vad skillnad de är från ögon sjh mm, går på st eriks!

har haft ögon förändring de två sista gng, o de skulle avvackta tills nästa år.

om de då är kvar så kanske lazer!



men ngt värde som du skriver om har ja aldrig hört!

ja fattar ej hur ja kunnat fått förändringar då mitt hba1c varit under 5. nere på 4,2 vid det tillfälle. skumt va? så tydligen spelar de ingen roll om man ligger toppen bra ju!



pöös o trevlig helg!

2009-05-20 @ 22:51:41
URL: http://hotmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0