Nä men shit vad långt det blev...

Förlåt kära läsare för att jag försvann ett par dagar, Just nu har jag en period där jag inte har någon ork att skriva, Det är hela tiden så mycket annat,. läkar besök , medeciner, massor av möten i jennifers skola inför lovet o.s.v o.s.v Börja gärna prenumera på min blog genom Bloglovin så missar du aldrig ett inlägg, Och slipper gå in och kika hela tiden om det har dykt upp något nytt ! Självklart är jag alltid glad för att ni finns med mig, Någon stanns ..vem eller vilka ni nu är. Så även om jag kanske inte har speciellt mycket ork just nu så hoppas jag att ni finns kvar, När skriv kraften kommer tillbaka ! :)
Klicka på bloglovin ikonen längst ner i inlägget och följ mig !



Idag känner jag mig totalt utpumpad ! det skulle nästan kunna vara något.. hum perverst.. men det är det inte !
Och jag vet inte hur det gick till !?!
jag har nämnligen vart hos Jennifers öron läkare... Fast det var inte en öron läkare jag träffade , utan första gången man kommer till den här kliniken måste man först träffa en kurator och en psykolog innan man går vidare , för att berätta vad barnet har lätt och svårt med o.s.v
Men som psykologer gör bäst bombade dom mig med frågor tills jag knappt visste vad jag själv hette, Tillslut kände jag mig helt blottad, ung och dum..osäker och tänkte vad skjotton har detta med hörseln att göra ? Helt plöttsligt visste dom nästan hela historien om både mitt och Jennifers liv, Och det känns konstigt..och obehagligt... varför ska dom veta allt det där.. ja menar.. till vilken nytta ? för några minuter kände jag mig svettig och en aning paranoid.. hum vem jobbar ni för ..vilka är ni..?
Sedan vände det som på en fem öring och dom sa att Jennifer har haft svårt att koncentrera sig på hörsel testerna???!!! Enligt läkaren på karolinska ...och att det nog kan bero på att hon hade det jobbigt av och till när hon var mindre.  För dom barnen har svårt med koncentrationen !

För det första så har jag aldrig sett Jennifer så koncentrerad som vid hörseltesterna, Ja efter en timme så tappar hon koncentrationen , vem skulle inte de. Men innan dess så sitter hon blixt stilla, Spänner hela kroppen , axlarna upphöjda och stirrar rätt in i väggen, Så koncentrerad är hon, Hon ger mig inte ens en blick. Och så fort hon hört ett pip så trycker hon eller lägger en kloss. Hon har särkert gjort detta test på karolinska mer än 10 gånger ! Med EXAKT samma resultat!!!!!!!! Varför tvekar dom fortfarande ?
Dom tycker att hennes kurva är ovanlig !?! vad dom menade med det fick jag inte svar på,. Och dom vill göra om testerna flera gånger... just med tanke på det jag berättat om henne så styrker det mer att hon kan ha vart okoncentrerad vid testerna ?!?
Suck.
Det positiva av allt det här är var att man märkte att personalen som arbetade där älskade barn, Redan när jag satt i väntrumet så fick man en varm kännsla när dom sprang runnt och busade med barnen. Så det kändes otroligt skönt.
Jag fick också en mycket vänligt bemötande. Trotts att det kan vara en aning irreterande när man känner att man måste gå igenom samma sak om och om ingen.
Ska det vara så svårt att ge henne hör apparaten ?????

Efter mötet så åkte jag och hällsade på stora syster och lilla Alva, Vi ses inte så ofta och det blev en snabb visit.
Var tvungen att åka hem och ta hand om hunden, Dessutom hade jag glömt sprutan hema så det va lite brottom.
Så här ser min super trötta mensiga hund ut just nu... som har blivit alldeles för stoor för sin favorit stol :)




I morgon ska jennifer till frisören för första gången !!! Hon vill klippa kort hår som MORMOR !!! Är ungen från vettet :)
Vi får se hur mycket jag tillåter att dom klipper men det kommer förmodligen inte bli mycket. Och hon kommer förmodligen vara rosenrasande av ilska när vi går därifrån...men så är det att vara mamma..
Det är oftast inte speciellt tacksamt..
Själv har jag inte haft råd att gå till frisören på flera år, Själv har jag fått lära mig att istället vända och vrida de negativa till det positiva.
Haha !
t.e.x " även om mitt hår är slitet och trassligt som tuggummin när det är blött så är det iallafall LÅNGT och torrt när det är torrt " :)
" Även om kläderna är gamla och totalt ute så är dom bekväma och mysiga "
"Även om skorna är gamla så slipper jag sko skav som jag skulle fått av nya ! och även om jag aldrig kan gå i hög klackat längre så räddar jag min rygg"
pröva du med :) experten har talat *

Nu till något annat, Ett tag nu så har vi bara ätit sund mat för att se om detta rättar till sockret, Jag har inte ätit något onyttigt alls. Men nej sockret är inte bättre över huvudtaget..
På i princip bara bönor och sallad har sockret legat lika högt som om jag skulle svullat ett kilo godis eller ätit handburgare med pommes!!!! och är sockret över 10 så går man automatiskt ner i vikt. Under 10 så går man upp !
Om 100 år kommer det säkert fram att diabetes och mat inte alls har något med varandra att göra. Utan "sockret" är hormon styrt eller något annat fuffelns.
Jag tänkte att blir sockret bättre så kommer jag gå upp i vikt wiiiii, ( Jag hatar min smala tråd kropp), Jag vill ha former !!!
Men i stället blev sockret HÖGRE och jag går ner i vikt mera.. t.o.m mamma reagerade.. så nu är det nog slut på SUND mat.
Men vad ska ja då äta... ? Vad ska jag leva på som sockret inte blir högt av ??
Vatten ??????? ah det blir jag nog fheeeeeetare av ??
Dietist SÖKES !

Detta är ex på vad vi ätit

Aouboginer (vet ej om det stavas så) fyllda med köttfärs, och Potatis sallad


Kyckling gryta med kokos mjölk grönsaker coucous m.m


Indisk mat, Köttfärs rätt med bönor sallad, pita bröd + majjs.



Glöm inte att prenumera på min blogg !
Klicka på bilden...

Follow Ladymon

Peace out



Kommentarer
Postat av: Klara

vilken otroligt gó bild på Jennifer och Flame. Vilka tjejer du har!

2009-05-28 @ 22:27:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0