Min hund kan inte simma...

Idag blev det en ralativt lång prommenad med hundarna, Då jag fick med mig Sara och hennes bäst Gunvald på en sväng.

Tog lite bilder på Gunvalds kärlek till lera :)
Damen Flame gillar inte att bli smutsig.... :) Och står och kikar på sidan om, på sin GRIS till man !















Efter prommenaden bestämde vi oss för att gå ner till sjön för att försöka bada hundarna rena,
men till min stora fasa kunde inte Flame simma !!! Hon gick jätte duktigt ner i vatten men sedan när hon inte bottnade längre så började hon sparka med bakbena och hamnade på så sätt upp och NER ! Rumpan var alltså på vattenytan och huvudet neråt ! Hon förstod inte att hon skulle simma med frambenen också , Stackarn. Jag räknade sekunderna som hon var under ytan , men hoppades på att hon skulle lösa detta själv, annars var jag beredd att hoppa i. Efter 4 sekunder kom hon upp och jag drog upp henne på land.
Att gå ner i vattnet är nog inget hon gör på ett tag, då hon måste fått en smärre chock.
Flytväst nästa gång kanske ?

Efter så åkte hon rakt in i duchen. Och nu sover hon som en stock. Själv är jag ganska trött och skulle behöva gå och vila en stund. Sockret är på 20 nu.. inte bra alls. Men jag måste verkligen ta tag i städningen vare sig jag vill eller inte. oooorkaaaaa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0