Flame är jätte sjuk nu.. :(

Tyvärr har Flame blivit riktigt sjuk igen, Hostar oavbrutet tills hon kräks, På bara 5 min hade hon kräkts 11 gånger. Vi åkte in till vetrinären i torsdags då vi kunde få en akut tid ! Dom lyssnade på lungorna som inte alls lät bra, Men däremot såg det bra ut på röntgen. Dom misstänker kroniksk luftkatarr som betyder astma ! Vi blev hemskickade med rådet att prova att avmaska ifall det skulle kunna vara något så enkelt som mask, Om hostan inte lagt sig till i morgon så ska vi få åka in och spola igenom lungorna under sövning för att se om de kan få ut något som fastnat, Men jag tror varken att det är mask eller något som fastnat då hon har hostat till och från sedan vi köpte henne.

Om hon får en diagnos med Astma så kommer dom nästa vecka sätta in en kortison behandling med tabletter en vecka (eftersom det är de hon svarat på innan) och sedan kommer hon få inhalera kortison resten av sitt liv. Vilket känns riktigt skrämmande eftersom kortison har sådana biverkniningar. Dom säger att inhalerar man kortison så blir det inte biverkningar på hela kroppen utan bara på vissa delar,
Jag trodde att hostan tydde på hjärtat men de har lyssnat många gånger och det verkar inte vara där problemet sitter utan i lungorna.

Ush hur mycket ska man orka. Jag med min diabetes, Jennifer med sina hörsel problem och Flame med sina problem med lungor och luftrör. Jag håller hela tiden tummarna nu att det är något så enkelt som mask.
Men kan hon verkligen ha haft så många OLIKA saker hela tiden som gett samma symptom ?
Kan hon ha haft kennelhosta, luftrörskatarr , och mask ? de är inte omöjligt, Men det låter nästan för bisarrt.

Nu har hon bara hostat några fåtal gånger, Och hostmedecinen har kickat in så hon får behålla den vätska och avmaskningsmedel hon får i sig. Nu sover hon som en stock, Det har hon inte kunnat gjort på flera dagar, för så fort hon lägger sig ner så kräks hon....Hundkursen får vi skippa, Och jag är riktgt orolig för hur detta kommer sluta. Jag vill bara att de ska hitta felet !!! Att gå och nojja såhär är skit jobbigt.  Och för att inte tala om hur Flame mår, 8 månader och kan inte leva sitt liv som en hund ska kunna, Det måste vända !

I dag är det nyckelvikens dag, Och eftersom vi inte kan lämna Flame så fick Jennifer följa med grannarna dit, Jätte skysst av dom.
I går var vi i centrum en stund och jennifer fick ansiktsmålning och rida ponny vilket hon älskar.
Nu har hon klipps sig också,. Hon bestämde själv vilken frissyr hon ville ha och hon är jätte stolt. Självförtroendet sköt i höjden. Bild på det kommer.

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe .

Kram*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0