Det känns som att dagarna bara flyger iväg

Har inte haft tid att blogga på ett tag, Albus har nu varit med oss lite mer än en vecka, I morgon kväll eller onsdag morgon åker han hem igen, Sedan är han hema iallafall en dag med familjen. Det har gått bra att ha Albus här, Visst känner man av att han haft hemlängtan de sista dagarna, Men det är inte direkt något extra jobb att ha honom här. Han är lugn och trygg i sig själv och ganska lätt att ha att göra med. Det tråkiga är att han och Flame inte kan få springa av sig tillsammans och leka ännu, eftersom Flame fortfarande haltar vid anstängning.

I lördags på ridskolan fick Jennifer äntligen sitta upp och rida, sköta borsta krattsa hovar :) Och hon var alldeles lyrisk efteråt, Det var speciell kännsla att stå där och krattsa hovar tillsammans med sin dotter. Något jag gjort varje dag i stort sätt hela mitt liv innan hon ens var påtänkt. Och nu gjorde vi det tillsammans och jag fick lära henne saker jag aldrig trodde jag skulle få göra i framtiden med mitt egna barn. Det var häftigt. Det är en kännsla svår att beskriva.
Jag antar att lill strumpan blir en riktig häst tjej som jag (Var) och det är en bra och nyttig sysselsättning, Det är bra träning för hela kroppen, sammtidigt som kontroll och koncentration är ett
MÅSTE. Hon längtar hela tiden till nästa lördag och läser just nu en massa hästböcker för att hon vill lära sig mer.

Jennifer trivs super bra i skolan och har fått en alldeles fantastisk fröken ! Hon är verkligen trevlig och ödmjuk, Ingen hård och sträng typ inte. Dom gör så mycket lekar och har fullt med bra aktivteter, Förutom lektioner som matte svenska m.m så har dom dans en gång i veckan, Idrott två gånger i veckan, Natur och klur, Lekar varje rast. Träslöjd, Fiol träning m.m hon utvecklas så snabbt. Och att börja ettan var verkligen det bästa som har hänt henne. Förskoleklassen var nog lite för "slapp" för henne .. de var mest fri lek som gjorde att dom mest bara drällde omkring , det vart ofta bråk i brist på annat. o.s.v nu får hon ta mer ansvar, läxor och uppgifter som gör att hon får upp självförtroendet och vet att hon kan ! Ett schema så hon vet vad som ska göras nästa dag, Hon lär sig planera och ha lite framförhållning.
Hon storm trivs. Och är hon lycklig så kan inte jag bli lyckligare!

Dock är jag enormt trött just nu... det känns som att jag har lite mycket hängandes över min axlar.. skulle nog behöva en semester ! Utan så mycket rutiner planering och ansvar. Kan man ta semester från sig själv ?

Bara att gå upp på morgonen och lägga fram alla medeciner på bordet för att sedan ta dom i tur och ordning.. sprutor innan frukosten, tabletterna efter. Gör att jag tappar gnistan. Alltid får jag dåligt sammvete för att jag inte tar medecinerna i rätt tid. Alltid dyker något annat "viktigare" upp som måste göras på stört. Jag hinner inte riktigt med alla blodprover som skall göras, Före och efter varje måltid. Jag har ingen vilja, Jag har ingen ork. Har hållt på med skiten nu i 6 år, Dag in och natt ut, timme för timme. Jag har aldrig sovit en hel natt sedan jag fick diabetes..vissa nätter är värre än andra, Förra natten sov jag en timme i taget sedan fick jag blodsocker fall, upp och ner ur sängen hela tiden. Varje gång man går upp ser man att det blir ljusare och ljusare ute... tillslut är det ingen ide att gå och lägga sig igen, Det är ända dags att väcka Jennifer och knata till skolan. Hur noga jag än är när det gäller blodprover kost motion och sprutor så blir det ingen skillnad. Det är nog därför jag tappat orken att vara så noga, Det gör varken mer eller mindre. Om 3 månader går min sjukskrivning ut, Jag vill ut härifrån.. jag vill arbeta, Men med min kropp undrar jag hur FAN det ska gå till.. Är det inte sockret som gör att jag är i stort sätt blind när jag vaknar så är det lederna som gör så ont så att jag inte kan gå ett steg utan att stötta upp mig mot något, och migrän.. hur ofta har jag inte migrän nu för tiden ? detta är inte ens hälften som jag tampas med VARJE DAG..varje timme..varje minut..
Jag vill ha semester från mig själv. Jag vill ha en frisk kropp en stund så jag får vila upp mig från helvettet.
Hur ska man annars orka resten av sitt liv..

Nej i med en kopp te och kvälls medeciner , + alvedon (för lederna gör ondast när man ligger) sedan hoppar jag i säng. I morgon är en ny dag och jag ska försöka vara lite mer positiv ! Ledsen att jag bara gnäller just nu.


*Puss*

 


Kommentarer
Postat av: Mikaela Jorg

Blir glad o får ett leende i ansiktet när du skriver om din dotter =)



Lider dock med dig när du beskriver hur jobbigt du har de, önskar att de fanns nå sätt att hjälpa =(

Hoppas att de löser sig snart!!

KRAM

2009-09-08 @ 00:37:41
Postat av: Klara

Va underbart roligt att Jennifer tycker om hästlivet som du har gjort jämt! Måste kännas kul att få en hobby som ni kan dela. Jag vill verkligen följa med någon gång och kolla, självklart för att få se lite fina hästar oxå!



Jag förstår dig inte när du skriver hur jobbigt det är med din sjukdom, men jag kan säga att jag finns alltid här för dig! Du kan alltid ringa och prata om du behöver. Jag ställer alltid upp så mycket jag kan! Jag älskar dig gumman!

Puss å kram

2009-09-08 @ 19:35:37
Postat av: Bettan

Hjärtat... det gör ont i mig.. Kämpa på!!

Du är verkligen stark som har orkat med detta i 6 långa år..

Hatten av för dig min vän .



puss från B2

2009-09-08 @ 21:04:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0