Besök hos farbror doktorn...

I går var jag på diabetes mottagningen, Sockret har aldrig legat så bra i HBA1C som det gör nu, HBA1C är ett blodprov man gör som beräknar hur sockret legat tre månader barkåt i tiden och detta beräknas i procent, Förr har det legat på 11, 6 %  och nu är det nere på 6,7 % vilket är mycket bra !  Det betyder att mitt medelvärde i sockret är ca 7, självklart har har jag toppar runnt ett socker på 25 och låga värden runnt 1,8 men slår man ut det i ett medelvärde så ser det inte så tokigt ut ! Här nere är en tabell så kanske ni förstår lite lättare hur det fungerar.

Tog även en hel del sköldkörtel prover som visade sig vara helt normala, SKÖNT !



Sockret ligger som sakt bättre än någonsin men jag har gått ner ganska mycket i vikt. Vägde mig hos läkaren och jag har rasat 4 kilo vilket gör ganska mycket på mig eftersom jag redan innan var för smal. Förmodligen är detta en biverkning av en medecin som jag tar, Ska få protoin drinkar som kostar ca 2000 kr på apoteket... hur skjutton ska jag ha råd att hämta ut dom ? Hur fungerar det på apoteket igentligen ? Jag har en viss procent rabatt men det gör ingen större skillnad, Jag har hört talas om vissa som få "frikort" och kan hämta ut medecin gratis när det kommit upp i över 900 kr, 900 kr har jag kommit upp i för länge sedan men hur fungerar sådant igentligen ? Någon som vet ?

I morgon kommer iallafall kaninburen ! äntligen, Sover knappt på nätterna alls för att jag är så orolig att Stampe fryser, Som tur är så är han en tjockis och har sig själv att värma sig i , haha
Micke ska på arbetsintervju också så nu får vi hålla tummarna !!!

I morse försov sig hela familjen och Micke tog Jennifer till skolan 08.40 då hade hon missat första Svenska lektionen, Pinsamt med tanke på att vi försov oss förra veckan också, Vi är så trötta allihopa ! vi vaknar helt enkelt inte av klockan :( Någon som vill ta på sig ansvaret att ringa och väcka oss på mornarna kanske ?



i dag har hon idrott och sedan fiol.
Igår var hon ur duktig med Fiol läxan, Trodde ett tag att hon totalt tappat intresset, Hon vägrade öva när mormor var här och bara trammsade runnt. Men igår visade hon minsann att hon faktiskt kan !

Nej nu ska jag ta tag i alla förbannade papper som fyller köksbänken... finns det något jag avskyr mer ?

( Jo juste kan tillägga att det går rykten om att jag skulle vara gravid och jag kan ge er svar på tal här att jag är INTE gravid. Så nu vet ni det)



Kommentarer
Postat av: Janine

Hej Lina! Jag är ju Nicoles vän och vi har ju träffas några gånger. Jo, vad det gäller frikort på apoteket så är TYVÄRR inte alla mediciner inregisterade som bonusgrundande medicin, bara vissa. Och då gäller 1800kr som frikort - helt gratis - medan från 900kr får man rabatt med ett visst antal procent tills man kommer upp till 1800kr... Hoppas du fårstår vad jag menar, blev lite rörig förklaring... =) Vad det gäller eksem så har jag haft böjveckseksem sedan jag var två år gammal och idag har jag lite i ansiktet och på händerna vilket många får när dom bli vuxna efter att ha haft atopiska eksem som barn (som det kallas lite finare...) Jag kan det mesta måste jag erkänna vad det gäller eksem och har nog prövat de flesta salvor,kaliumbad och solning - precis som du med diabetes misstänker jag - så snälla fråga om du undrar över något! Och hälsa Jennifer att hur jobbigt det än är så kommer sommaren fortare än man tror och då blir det alltid bättre! Massa kramar Janine

2009-09-29 @ 12:39:29
URL: http://bellansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0