Imponerad!

I går var jag på sös, (diabetes mottagningen) värderna var sämmre än vanligt.. Sockret hade stigit ganska markant, Och jag hade lite för mycket kolestrol och blodfetter. Så nu blir det fisk och sallad den närmaste veckan för att se om det sjunker. Det är inget bra att ha höga värden på de här när man har diabetes , Det innebär ytterligare en större risk för blodproppar o.s.v .. Inte nog med detta..nu krävde dom ÄNNU fler blodprover. Dom ska kolla på hur mina binjurar producerar kortisol och om jag möjligen kan ha någon B12 brist, Med tanke på hur ont jag haft i skelettet sista tiden. Känns som om man har bäckenuppluckring på nätterna. Inge kul alls.
Så i morse bar det av tillbaka till labbet, och ut som vanligt kom man sönderstucken och blåmärkerna börjar redan ta form.

Men igår var inte bara en jobbig dag, Micke kom hem med blommor till mig, Den karl kan verkligen överraska :) Jag blev överlycklig ! Lite romantik i vardagen behöver man alltid, Och nu luktar hela köket rosor.
Och så fick min allra bästa vän svar på ultraljudet, Det blir en liten pojke precis som hon trodde, jag kan inte beskriva i ord hur glad jag är !! Det är så HÄFTIGT!



                                                                                                                                 
Tänkte passa på att kasta in en bildbomb igen :)

Asta



Flame och en av kiddsen



Inte så lätt att sitta upp på ett halt golv



Alvin , Smilla och hela gänget sover tillsammans*



Asta undrar varför kattungen inte vill dia på henne också :)





Flame & Asta fick en var sitt rosa ben, Deras favorit smak !



Girly girl



Flame drömmer sig bort om den dagen hon kanske har fått egna bebisar



Alvin sover med sina små



Det är så otroligt fint att se hur alla djuren lixom hjälps åt. Dom är som en stor familj nu när kattungarna kommit.
Alvin finns alltid vid deras sida, Han passar dom när dom är ute och kryper och när Smilla behöver vara "barnfri" Flame och Asta är så försiktiga och duktiga med dom små, Alltid är någon hos dom! Är det inte Smilla så är det Alvin.. är Alvin och äter så är Flame eller Asta där, Tänk vad det underlättar att vara flera, Särskillt när det är flera små! Dom gör ett fantastiskt jobb allihopa. Och aldrig trodde jag att de skulle hjälpas åt såhär och jag har aldrig sett något liknande !! Jag är minst sagt imponerad !




Nu ska jag sätta mig en stund i solen på balkongen. Om jag står ut, Grannens hund ligger ute och skäller så jag snart får fnatt, Ska det vara så svårt att tysta ner hunden eller helt enkelt ta in den om den inte kan uppföra sig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0