Fri

Och utan sensor har jag och Jennifer spenderat halva dagen på vårdcentralen, Jennifer skulle dit för att få remiss till Nacka där dom skall göra ett test om nickel allergi, Jag tog blodprover (som vanligt) och hade en tid hos läkaren för mitt knä som varken blivit bättre eller sämmre sedan Flame sprang in i knävecket på mig i full fart så jag flög som en vante i skyn. Det gjore inte så ont första dagarna men sedan har det börjat göra ont när jag går. På baksidan av knät och dom kontaterade att korsbandet var skadat, stukning / vridning av knät samt att ledbandet var skadat eller av !! Fick knata raka spåret till sjukgymnast efteråt som tog in mig direkt, Jag slapp stå i kö med väntetider på flera veckor. Fick lite övningar som skall göras, där i mellan ska benet vila, Om några veckor skall jag träna där och har inte smärtan lagt sig så kan det bli operation.. i så fall blir hela sommaren förstörd. Jag har otroligt nog inte haft sååå ont. Inte legat och gråtit eller så, Ingen svullnad o.s.v dom sa att alla reagerar olika, En del har knän som svullnar upp som fotbollar efter en sådan här sak, En del inte. Klumpiga klumpiga hund !!!! Det är så typiskt henne att ramma sådär. Och nu får hon sitt straff, Inga långa prommenader på ett tag.

Och nu till ågot helt annat. I går flyttade " herr Mulvad" till sitt nya hem på Gotland. Jag trodde inte alls att det skulle bli så kännslosamt som det faktiskt blev, Jag var jue så upp över öronen glad över att dom verkade vara så kärleksfulla och bra människor som kom. Men strax innan han skulle hoppa in i transportburen så hoppade han ur deras famn och sprang in till pappa Alvin som låg och sov i Jennifers säng. Han hoppade upp och slickade Alvin i hela ansiktet som att säga hej då, Det var faktiskt en rätt sorglig kännsla. Efter det hoppade han ner från sängen som att han var färdig. Gick fram till oss och väntade på att bli upplyft igen. Tårarna forsade när dom hade stängt dörren. Inte för min skull utan för att jag skillda kattfamiljen åt, Men så är djurens lag. Det är dags att flytta hemifrån.
Fick ett mail idag där dom nya ägarna berättade att resan hade gått jätte bra, Och att han hade älskat att åka bil , Och träffa hundar i djurhytten på båten. Tuff som han är så går han och fräser åt dom vuxna katterna där hema. 
Men har funnit sig där med dom och verkar trivas. 

Idag kom nästa familj hit för att titta på honan " Thea" och nu är hon tingad och flyttar på Måndag, Bättre familj kunde man verkligen inte hitta och jag tvekar inte en sekund på att dom är dom rätta!!  Hon kommer också bo i hus och ha möjlighet till att gå ut som äldre, Dom har också två katter precis som den familjen som tog "Mulvaden" å det kommer bli kul för henne att få kattkompisar, ( Även om dom kanske inte blir vänner över en natt) Dom hade tre barn som kommer ge henne massor med uppmärksamhet och alla verkade så lugna och trygga. Ett passande hem för damen med andra ord.

Jag är så glad att kattungarna får sådana bra hem, Det är det viktigaste när man föder upp en kull, Det är ens ansvar , Och man kan inte vara nog så nogrann med att hitta rätta hemmet ! Det känns tryggt att jag har lyckats så bra !

Den lilla pojken som är otingad "döpte" jag idag till Melvin :) (Bill & Bull låter som elaka katter) Smilla Alvin och Melvin är väl fint? Jag är så sugen på att ha kvar honom. Men så blir det nog inte. När det rätta hemmet dyker upp för honom med kommer det inte kännas mer än rätt att han också ska få flytta hemifrån..

Idag har Micke och Jennifer vart med hundarna vid sjön, och Flame har badat som vanligt :) Det går inte en dag utan att hon får simma, Och bättre träning för muskler och leder finns nog inte.

I morgon funderar jag på att åka och hällsa på Mickes mamma med hundvalpen Lok och ta en fika. 
Snart är det midsommar afton, Det skall firas på Siggesta gård. Och på lördag blir det gröna lund. Vet bara inte hur jag ska kunna åka någonting med mitt knä, Det kanske inte är det bästa att göra i det här läget. Att snurra upp och ner och slängas hit och dit känns inte som en hit. Jag kommer väl få stå kvar på marken och se Jennifer och Micke skratta och ha roligt. Vem vet.. kankse inte kärlekstunneln är så pjåkig trotts allt.

Jag hoppas att ni haft en underbar dag i solen. Nu är det dags för mig att avbryta Micke i sitt arbetande / planering och hoppa i sängen. har haft en allt bra med stressig dag i dag !


GODNATTSKI !!! 



Här är "Thea" en dag gammal, herre vad tiden går snabbt !



Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad kul att få gå på Gröna lund. =)

2010-06-23 @ 08:53:22
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: Klara

Åk inte kärlekstunneln snälla du...efter sommaren så jag jobbade där och fick veta allt som har hänt i den åk attraktionen så bara vädjar jag till alla jag känner. ÅK DEN INTE, DET ÄR SNUSKIGT!

2010-06-23 @ 21:38:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0