Herr Mulvad har fått ett hem :)

Nu har jag fått min sensor som skall mäta blodsockeret var 5-de minut. Det är för att läkarna skall få ett hum om vad som igentligen händer under nätterna..

Hittade lite info om den på nätet..

Kontinuerlig glukosmätning i realtid med Guardian RT innebär att man bär en sensor i underhudsfettet (fettvävnaden). Sensorn fästs enkelt av patienten eller vårdpersonal. Vanligen sätts den på magen och man bär den dygnet runt, på jobbet, i skolan, när man sover och duschar. Sensorn känner av glukoshalten i vävnaden. Den skickar sedan uppgifter om glukosvärdet via radiovågor till monitorn och värdet kan läsas av var femte minut i displayen. Monitorn är lätt och smidig att bära med sig i byxlinningen eller fickan. Guardian RT kan direkt avläsa glukosvärdet under hela dygnet, vilket
innebär att patienten hela tiden får kunskap om i vilken riktning blodsockret är på
väg.

Det funkar väl okey i det stora hela, Men inatt har varken jag eller Micke fått någon sömn överhuvudtaget !! Den har tjutit var 15 min av att sockret var  för lågt, Och då var det bara att stänga av larmet och upp och äta. jag hann inte mer än att lägga mig ner så var det dags igen. På måndag skall den tillbaka till SöS igen.

Såhär ser det ut (Bild hämtad från google)






Idag ska jag bara vara hema, Jag tar en ledig dag från blodprover o.s.v och Sara kanske skulle komma på en fika.
Nu har vi besiktigat lägenheten och den var utan anmärkningar, Jag förvånas varje gång hur trevlig den här besiktningsmannen är, Har jue hört ett och annat. Det enda vi behöver göra är att sätta igen skåpet där diskmaskinen har stått, Och måla den skåpluckan svart, Men det är jue en sjävklarhet.
I går hade vi visning på lägenheten och vi överöstes med smicker om hur fin den var. Det var kul faktiskt. Vi är tvär stolta ! Och inte någon har tackat nej, ( Förutom Flames uppfödare och hennes kompis som fick möjlighet att bo kvar ) Hoppas bara att någon kan flytta in så snart som möjligt, Så vi slipper alla dessa dubbla hyror.

En av kattungarna , Den tjockaste och busigaste " herr mulvad" är nu tingad ! ( Väntar bara på att se pengarna på kontot) sedan flyttar han på Måndag till GOTLAND ! Han kommer få det ur mysigt, Bo i hus med två andra katter :) Vi kommer dock att sakna honom något kopiöst, Särskillt hans lilla bror ! Dom två är verkligen bondade.. och jag hade hellst sålt dom två tillsammans.. :( Tänk vad 12 veckor går snabbt.. nyss låg dom här kalla och kletiga i min hand..
Och redan nu är det dags att flytta hemifrån...

MULLE mulvad till höger.. " Tingad"







Kommentarer
Postat av: Klara

konstiga saker du håller på med...hur går det då?

2010-06-17 @ 20:45:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0