Tankar....

Idag är det Fredag, solen skiner och jag är ensam hema med alla djur. Jennifer ska bli hämtat i skolan av en granne och hans son och följa med dom hem och leka. I går var vi där och fikade. Jag berättade att vi skulle flytta och det kändes faktiskt rätt jobbigt ! Det som är bra är att vi har anknytningar hit iallafall, Jennifer kommer gå kvar i skolan, Jag har mina läkarkontakter här i centrum och mina vänner. Så vi kommer ses ändå. Men det är klart... det blir inte samma sak.

Det här med flytten har börjat sprida sig i grannskapet som malaria, och alla kommer fram och undrar vad som sker. Jag får nästan en liten tår i ögat när dom säger att det kommer bli så tråkigt utan oss. Man kan säga mycket om det här området eller den här gatan, Men dom vi har haft kontakt med alltså barnfamiljerna är helt otroliga ! Dom finns alltid där, och ställer upp om det är något. Precis som vi har ställt upp på dom.
Området har ett dåligt rykte. Men det var över förväntan att bo här !!! Visst finns det ungdommar..fester o.s.v men det är det väl överallt.. vi har inte märkt av att det skulle vara värre här än någon annanstanns!
De dåliga rycktet håller i sig från förr, Då var området stökigt ! Nu är det mer barnfamiljer här än någonting annat. Och jag skulle aldrig tveka på att flytta hit igen iframtiden. Det negativa med området är att ha hund här, Det är inte lätt ! Ni vet hur jag klagat i tidigare blogg inlägg... på ilskna lösa hundar som gång på gång attackerat våra.

Det kommer bli skönt att flytta till hus... I hallen står nu 9 banan kartonger och väntar på att fyllas...
Jag längtar lite... sammtidigt som att jag då och då blir lite rädd.. lite villsen.. Jag gillar inte förändringar. Men detta kommer bli en bra förändring för hela familjen ! och jag vet att jag kommer trivas när vi kommer dit.

Idag ska Micke ut med jobbet... det kommer förmodligen bli rätt sent. Dom skulle köra gokart och sedan vidare till gröna lund.
I morgon ska en pojke från Jennifers klass komma och leka. Han har inte varit här förut så det kommer bli jätte roligt. Men också full rulle ! Dom två är riktigt vilda tillsammans, Och det gäller att dämpa dämpa dämpa för att inte allt ska sluta i KAOS! Vi funderar på att åka till Nyckelvikens 4-h gård ha picknick och titta på lite djur... det ska bli fint väder och jag är less på att sitta hema.

Nu ska jag ta tag i tvättberget och sedan får jag för skjutton hitta på något vettigare att göra !!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0