Vi gjorde det !

Jag hoppade !

Nu är vi husägare i 5-10 år framåt ! F.r.o.m 16/7
Huset ligger i Stavsnäs By " Bullerbyn" är 145 kvadrat för att vara exakt, Högt till tak som i gammla stan. Personligt och mysigt, med tre kaminer/öppna spisar. Två badrum , ett av dom är nyrenoverat med golv värme m.m 4 sovrum + en matsal och ett vardagsrum. Jätte fina trä golv överallt... parketten kan slänga sig i väggen :)  Stor trädgård och snart står där en utlovad lekstuga till Jennifer.
Vi ska bygga veranda runnt huset också. Och ägaren frågade om jag inte ville bedriva min hundverksamhet där, Det tål att tänkas på. Det viktigaste är.. att möjligeheterna finns till i stort sätt vad som hellst !

Det har kännts rätt jobbigt innan beslutet togs. Men nu är allt påskrivet och klart. Ingen återvändo...Nu kör vi ! Och ni är välkommna att hällsa på oss !

Snart ska jag och Jennifer iväg till VB och skriva på nästa kontrakt.. Nu ska vi avsäga oss lägenheten.. det kommer kännas rätt tugnt, Har ändå trivts bättre än vad man kan föreställa sig iförväg att trivas i detta område.
Det är massor med barnfamiljer som bor runnt om, Och Jennifer och jag har vänner åt alla håll man tittar.

Jennifer är hema från skolan idag p.g.a förkylning , Och vi sitter och håller tummarna så hårt vi kan ! Min bästa och äldsta vän ska få sitt första barn, Dom har precis åkt in till BB, Hon är så nervös och jag känner verkligen med henne, Det gör nästan lite ont i mig också.
Jag hoppas att barnmorskorna är snälla med henne så att hon känner sig trygg , Och allt går bra så hon får sin lilla son i famnen så snart som möjligt.
Jag kommer ihåg att jag faktiskt inte var ett dugg nervös inför förlossningen, Jag var stor och tung och ville bara " få ut det" sedan valde jag all bedövning som fanns och kände inte ett dugg. Snabbt gick det också ! och efteråt sa jag att jag kunde fött 10 barn till på en gång när vi ändå höll på. Haha.

Jag önskar att min bästa vän får en sådan förlossning som jag fick ! För då har hon oroat sig i onödan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0