Nu är vi en stoooor familj!

God kväll mina damer och herrar får jag presentera den nya "lilla" familjemedelmmen!

Jajamensan

nu är vi en stoor familj...ordagrant ! Vi har tagit över en omplacerings hund av rasen Grand danois på 4 år. Han har två problem och det är han hundar och att vara ensam hema. Men de med han hundar är snart löst till det bättre. Micke har tränat massor idag och fick hjälp av sin kompis som har en hanne, Och det blev en grym förbättring. Efter ca 20 min brydde han sig knappt om den andra hunden alls. Så vi är hel nöjda med resultatet, Men det är långt kvar. Förutom dom här två problemen är han världens underbaraste. Han och Mira kompletterar varandra och är nu bästa kompisar. Han är verkligen som en ko innomhus. Bryr sig inte om något..bara lunkar omkring sover eller gnager på ett ben i lugn och ro... han är ganska långsam av sig som en gd ska vara hehe.
Har också tränat inkallning idag i en innhängnad vilket gick bra. Först fattade han Zero :) men sen kom det. Han har inte blivit tränad över huvudtaget förut så det är som att börja från noll. Men han fattade ändå snabbare än vad vi trodde att han skulle göra. Har åkt tunnel bana . buss , och pendel tåg med honom och han brydde sig inte ett dugg.  Fast att dom  förra ägarna inte viste om han hade åkt komunalt i sitt liv nån gång, Dom hade bara haft han sen oktober.
Han är barn van om man säger så ! Dom hade hur många ungar som hellst i den familjen så han är van vid häng och kläng. Blir det för mycket går han därifrån.
Jag tror verkligen både Mira och han behövde en kompis dom lixom lär varandra saker . och har funnit varandra.
Nu ska vi bara få honom att gå upp i vikt då han är väldigt smal, + att han ska kastreras !

Jennifer har feber och är alldeles röd i ansiktet.. Tänk att detta med sjukdommar aldrig tar slut ??? *suck*


Här kommer lite bilder på Troy

image49image50image51image52image53 Som ni ser är det en viss likhet mellan hundarna hahaha :)

På lördag kommer Jennifers stooora kanin också hahahha,. Var ska detta sluta ??

sooo long pling plong är på språng.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Hej gumman!
han va ju jätte söt verkligen=)
kul att det funkar så bra.
kram på er.

2008-04-02 @ 12:08:13
URL: http://carolineronnlund.blogg.se
Postat av: Caroline

Hej gumman!
när jag berättade för robin att du hade tagit emot en grand då blev han jätte avis:)hehe.
måste träffas någon dag det va jätte roligt att träffa dig idag.kramar

2008-04-02 @ 21:23:46
URL: http://carolineronnlund.blogg.se
Postat av: Eva

hej o hå...länkade mig fram från nimitz sida..hoppas allt går bra med träningen...
hälsa gärna på inne hos mig o våra grandisar:)

2008-04-03 @ 17:18:52
URL: http://www.freewebs.com/grandisflickanraiza
Postat av: ingrid baumgardt

Hej kull att du har hört av dig .tyvärr så har jag inga bilder av tiken har haft men dom har blivit borta .Vad det gäller henne kan du kanske kontakta Kennel Bigsize om du mailar mig så skall jag ge dig telnr. MVH ingrid :)

2008-04-03 @ 17:55:37
URL: http://freewebs.com/nimitz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0