Troy...

Tänk att människor kan vara så onda, Tänk att det finns så många ...som bara tänker på sig själv,
Att vi vart dom som var tvugna, att ta beslutet om ditt liv, Tär i mig dag som kväll. Folk byter djur som de byter telefon.
Du var hos oss högt älskad men blev tvungen att tas härifrån.
Ingen orkade med dina problem, du var för stor för ditt eget bästa, Ingen tog tag i dig innan det var dags för nästa.
Jag önskar att dom hade tagit bättre hand om dig från början, Jag önskar att någon hade tagit sitt ansvar före oss,
Men alla tog det lätta valet att skicka omkring dig förståss...
Att begära mer av människor är inte lätt, Människor kommer alltid att göra vad som för dom känns rätt.
Ingen verkar bry sig om djuret som åker omkring ..ja så länge den förra ägaren inte ens får veta någonting.
Nej för oftast försvinner dessa hundar ut i det blå, ingen har koll på var hunden är nu eller då.
Hur man kan göra så kommer jag aldrig förstå.
Äntligen fick din resa ta slut, det var dags för någon att tala ut, Det fick räcka med lidande och stress, Uppe bland molnen ..känner du aldrig någon press. Tyvärr har din lilla kompis resa just börjat, som vandrande pokal och jag kommer alltid undra ....
Vart är du nu ? och vad är det som har hänt dig ? Vart tog du vägen efter vi lämnat dig? jag försöker att inte tänka på det jag inte kan göra något åt, Men med facit i handen säger jag förlåt. Vi skulle inte litat på någon annan än oss själva, Vi skulle inte gett dom makten över ditt liv för att vara snälla.
Så många hundar därute som får ett öde som Troy, tusen tals annonser med med hundar som far omkring ,
När ska männsikor börja tänka till ? Allt vi gör får konsekvenser... om inte för dig..så för någon annan,
Jag lovar att om vi hade kunnat gett dig ett liv så hade du fått stanna,
Rip lilla gubben som nu har fått lugn och ro,
Rip lilla gubben du är saknad må du tro !







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0