Underbara morgon

Nu sitter jag här i lugn och ro med te koppen i handen..och pustar ut en stund ! Mornarna är inte lätta när dom är fulla med stress.. borde gå upp tidigare.. men kan inte, och då menar jag verkligen att jag inte kan.. för benen lyder mig inte, och inte kan jag åla mig ur sängen, det skulle jue göra så ont att falla i golvet...

så nej jag kan inte gå upp tidigare.
Det blir stress!

I morse vaknade jag  vid ca 5 tiden av att katterna slogs, Micke råkade släppa in Rasmus till Smilla så de blev ett jäkla liv innan det lugna sig.. jag kunde inte gå upp... benen löd mig inte.. Men han lyckades reda ut det hela själv :) Somnade om och vaknade vid 7 tiden... då var det dags.. men nej.. mina ögon löd mig inte.. somnade om till 7.15 men då JÄVLAR var det dags..

Jag tog ett skutt ur sängen och landade på det ISKALLA golvet! Sen började det  vanliga.. klädde på mig, gick in och väkte Jennifer, la in käder till henne, gjorde i ordning frukosten , la i tvätt i tvätt maskinen, tömde kattlådor, Gick ut och slängde 5 soppåsar!!!!!! ( som gubben glömt ta med ut och slänga på morgonen luktade pekkaaa!!! ) Sprang ut och kissade av Flame, in igen! borsta tänderna på Jennifer..borsta håret, Tina färskfoder till hunden, Ge katterna mat, Ge kaninen mat/vatten hö, Få på Jennifer termo brallorna... Insåg snabbt för ett ögonblick att Flame inte hade fått sin mat, så sprang in i köket och gav den, Kommer tillbaka till hallen och Jennifer klär på sig så sakta att man kan tro att klockorna stannat! tjata tjata tjata..men gnäll gnäll gnäll va de ända man fick tillbaka :) De slutade med att jag fick klä på henne, skriva hämtnings tiden i "Hit och dit"- boken, slänga ner den och banan i ryggan, På med ryggan...åå äntligen ska vi gå... ( kl 07.56 ) Men nått fattas...

Var är Flame... hon stod fortfarane och åt! Den lilla byrackarn älskar sitt färskfoder och får för sig att hon ska äta upp skålen också, Men nej nu får det räcka...
bar henne till hallen och sätter ner henne på golvet , tar fram hennes jacka.. och vips är hon borta! VAFAN, Jennifer pekade under sängen och mycket riktigt där låg hon,Och blundade.. hon tror nämnligen att blundar hon så är det ingen om ser henne för det bir mörkt. ( Hon hatar sin jacka)
Fick locka med godis och leksaker men ikke... fick prata bebis språk..men ikke... fick rulla runnt på golvet och skratta men ikke. Tillslut drog jag undan möblera och kröp in under sängen och drog ut henne, Mycket less och irreterad med damm i hela huvet försökte jag sen få på henne jackan och hon gjorde sig så besvärlig och hal som möjligt haha!
Tog Jennifer i handen och halv sprang hela vägen till skolan.. Pussade henne i massor och pustade ut på vägen hem.. jag klarade det idag igen...

Kom bara 4 min för sent...  


Jag vet ja borde gå upp tidgare... men jag kan inte



Vad ska du göra  dag?


Nu ska jag städa det ser ut som ett bombnedslag här hema. Problemet är att nu är jag helt slut... kanske ja borde vila en timme först.... *Zzzzzzzzzzzzzzzzzzz*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0