Kan man heta Classemaja ?

Tjenare !

Jag glömde berätta något sist... hihi så jag tar det nu istället ! När vi var på bío´n här om dan och skulle hämta ut biljetterna så kunde jag inte låta bli att fnissa så jag blev helt röd i ansiktet. Han i biljettluckan hade ett av de märkligast namnen jag någonsin hört... han  hette nämnligen " Classemaja" KAN MAN HETA SÅ ??? ush vilken ond mamma han måste ha haft... nej nu var jag elak... Men de låter ungefär som att föräldrarna bestämmde redan innan födseln att Classe om de blir en pojke och Maja om de blev en flicka... och sedan när de blev en pojke så ba... åh skjutton vi tar båda namnen och sätter ihop dom...

Nu vidare till nutid :) eller går-tid kanske man ska kalla det. I går åt vi jätt god mat och Micke sprang iväg och köpte godis och hyrde två filmer. En skräck och en käääärleks film.

Skräckisen hette " The Abandoned" - Den handlar om Marie som 40 år efter att ha blivit bortlämmnad ärver sin ödsliga barndomsgård i Ryssland. Hon minns inget av den tiden där , men byborna skyr den betraktade platsen som pesten och vill inte ha med främlingen att göra. Hon får dock hjälp av en mystisk guide som tycks veta saker om Marie´s ursprung. När natten faller på försvinner guiden spårlöst och hon blir ensam kvar i den fallfärdiga kåken, tills en man vid namn Nikolia dyker upp. Han är där av exakt samma andledning som Marie - för att leta upplysningar om sitt förflutna. Något man i detta fall bör passa sig noga för.

Filmen är gjord 2006 och jag och micke tyckte kort och gott att den var TRÅKIG ! så...ne... hyr inte den!!


Däremot kärleksfilmen rekomenderar jag verkligen ! Den hette " Love in Manhattan"

Det är en gripande och romantisk hyllning till livet och förälskelsen . Griffin får beskedet att han snart kommer att dö i cancer, Men vägrar låta livet rinna ut på ett sjukhus. Han bestämmer sig för att ta livet i egna händer och börjar studera. På universitetet möter han den lite mystiska men attraktiva Phoenix och kastar sig ut i en spontan flört.
Phoenix misstänker att Griffin är sjuk och försöker tygla sina kännslor. Men att motstå hans charm är lättare sagt än gjort . De njuter av varje minut i varandras sällskap och mer förälskade än någonsin fångar de dagen på Manhattan.

Griffin spelas av Dermot Mulroney , och Phoenix spelas av Amanda Peet.
Filmen är verkligen söt, rolig, och UR SORGLIG, jag stor bölade mig igenom hela filmen, t,.o. m Micke vart lite sentimental och både han och jag tycker att den var jätte bra !!
Så SE DEN! Men varning för tårar och glöm inte att bunkra upp med sarvetter innan !


i morse sprang jag ner till Delselius och köpte skagen smörgåsar :) till frukost. Efter det blev det semmlor. Jag älskar semmlor !! Kan inte få nog... Jag är beroende !!

Nej nu ska jag springa ut med Flame... sen kommer Jennifers kompis över.




Vad ska du göra idag???

Vi hörs. Kram*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0