hot !

idag har det verkligen vart super varmt ! vi har mest vart hema och Jennifer har sprungit runnt på gården. Sedan gick vi en prommenad till skogen för att få oss lite skugga, Hundarna orkar inte gå annars. Men i skogen kryllade det av mygg så det var ingen höjjdare det heller. Så nu är jag full med myggbett som kliar så jag blir tokig.. men jag antar att det är de som hör sommaren till !
Flame är skendräktig, tuttarna hänger och hon har börjat tappa päls vid revbenen , ingen direkt vacker syn. Ska ge henne lax olja och hoppas på att det blir bättre.

Jag har kommit undefrund med att våra grannar har extremt dåligt minne eller så vill han rent av bara vara otrevlig. Som ni vet så har jag växt upp med våran hund Molly som nu är 12 år, men när hon var runnt 8-9 så fick hon flytta från mig hem till min pappa eftersom hon inte alls trivdes i det området vi bodde i. Nu har vi lite delad vårdnad kan man säga, Hon bor här i bland flera veckor i rad, ibland bara någon dag här och där. iallafall... varje gång Molly är här och jag går ut med hundarna så utbrister vår granne "men du har jue ny hund varje gång man ser dig" jag försöker förklara varje gång att det är Molly och hon bor hos oss i bland. Molly är 12 år och vi har inte gått och köpt oss någon ny GAMAL hund ! men han måste klart och tydligt säga " nej det där var inte dom hundarna du hade sist" och "du byter hundar som andra byter underkläder" *suck* är gubben senil ? varje gång han ser molly tror han att hon är olika hundar...

I morgon funderar jag på att åka till Grisslinge och sola och bada, Någon som vill följa med ?

Nu är det en vecka kvar tills vi åker till västkusten på semester wiiii , det kommer bli så himmla skönt. Är så trött på den här ön och allt där till.. Vill till krabbor och hav snäckor och ständer berg och resturanter, lugnet och torget. Vill vill åka idag!

Min lilla syster har fått hem en super liten kattunge på bara 6 veckor !!! så nu har hon minsann jobb framför sig med att ge ersättningsmjölk o.s.v förstår inte hur man bara kan skicka iväg så små kattungar. 12 veckor enligt lag EJ tidigare än så får de lämna sin mamma... människor människor !!! tur att min lilla syster tar väl hand om den lilla stackaren som blivit av med sin mamma och sina syskon alldeles för tidigt i livet.  Och tur att min lilla syster redan har en katt, så den lilla får växa upp med en annan katt och lära sig vett och ettikett iallafall...Om man inte vill ha kull efter sin katthona ..varför i hela friden kastrerar man inte , eller har katten inomhus ? ska det vara så svårt ??? varför kan inte folk ta sitt ansvar ? varför behandlar man djur så här... hur kan man med gott samvete sova på nätterna.. elr slänga ut sin katt när man tröttnat ?NEJ USH, ibland skäms jag över att vara människa..men försöker trotts allt göra det bästa av situationen. Katter är verkligen inte ens vatten värda i vissas ögon.

Här är den lilla sötnosen som tur var hamnade rätt ! och snart får man träffa henne.



kram*

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Galet söt katt!

2009-07-05 @ 23:35:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0