Nu är valpkursen slut.

Den här helgen har vart full av massor av lek och bus. Jennifers kompis Embla sov över och de somnade inte förens vid 22 tiden, Annars var allt lugnt.
Nästa helg är det Alvas tur att sova över här :)



Idag har vi vart på sista valp kursen för Flame, ( Glänsaren som instruktören så fint kallade henne) Våran lilla vovvse är så jäkla duktig , jag och Micke är enormt imponerade , Vi körde en del inkallning med andra hundar runnt om som störde , gå fint i koppel och att gå vid sidan, Också sitta , ligga och stanna kvar med störningar ! Hon brydde sig inte om något alls förutom mig och micke :) Snart är det dags att börja fortsättningskurs men det blir nog till hösten då alla instruktörer är på semester under sommaren, Då är det lydnads klass 2 som gäller. Våran instruktör får barn i september så det blir någon annan som tar över hennes kurser.. Lite tråkigt för jag gillade henne, Men vem säger att den nya kommer vara sämre ?! :) Flame verkar piggare i dag och antibiotikan har verkligen fungerat bra, Hon får ha sele så att inget retar halsen, fisk och ris och uppblött foder, Nu har det äntligen vänt. Men det blir iallafall vetrinären i veckan för att se hur det ser ut innuti, Lilla flamman äter piller som om det vorre godis.


Micke fick ett tok ryck här på kvälls kvisten och bakar en sockerkaka. Och jag gick in på HM´s sida för att beställa massa nya sommarkläder och badkläder till Jennifer, När allt var klart så stängdes helt plöttsligt allting ner och allt som låg i varukorgen försvann, snacka om bittert ! så jag tog ett djupt andetag och försökte föra om hela beställningen. När jag hittat ungefär hälften av sakerna så kom ett "viktigt meddelande " upp i rutan " där det stod " om 4 min kommer vissa funktioner under sidan stängas ner p.g.a underhåll b.l.a shoppen , kassa, o.s.v"
Så jaha där sket det sig igen... hann inte göra klart och skicka iväg beställningen på dom 4 min så nu har jag gett upp och är bra irreterad ! Får örsöka göra ett nytt försök i morgon !
Jag hoppas inte att frakt tiden är alldeles för lång... bad säsongen är jue snart här och sommarlovet börjar på onsdag. Jag har tyvärr vart med om en frakt tid på nästan 3 månader innan på HM och går det inte på ca 14 dagar så kommer jag skit i det iallafall och åka och shoppa för hand så att säga :)

Har försökt få tag i pappsen hela dagen , tänkte bjuda honom på Jennifers avslutning men han spelar på skansen idag och har inte tid att svara... Han spelar och spelar... varje dag ska han spela.... get a life hahahhaa neee skojja ba*

I går satt jag och degade framför datorn och kom in på något helt galet....
Har ni hört talas om självlysande hundar ??? joo det finns faktiskt.. har tyvärr tappat bort länken.. men man hade incierat celler på någotvis i en beagle som då blev självlysande , valparna hon kommer få kommer också lysa i mörkret. Vart är vi på väg. Skrämmande !!!

Nej dags att göra lite te och smaska socker kaka. Det luktar super gott !
   

Hoppas ni haft en trevlig helg !


Kram*


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0