Sverige borde också ha djurpoliser !!!!

Alla som tittar på Animalplanet's   "Animal Cops"  och känner att det är fruktansvärt, och "tur att sånt inte händer här"        - Ni har fel!

Det händer här! Man har bara inte "resurser" att ta hand om saken!

Vi kräver att djurpoliser inrättas snarast, och att djurens liv räknas även i verkligheten, inte bara på pappret!

Varje dag lämnas djur till sitt öde att dö på egen hand. Övergivna av kännslokalla människor , Varje dag kampas hundar till döds för att ingen upptäcker det i tid. Jag önskar att det var högre straff för dessa brott, Men tyvärr har vi inte det i sverige. En bra börjar är att Sverige införskaffar sig djur poliser, Varför ska det bara finnas i andra länder men inte här ? Som att brotten inte skulle finnas i vårat land ?Varför blunda för djuren ?  Så många gånger som man fått ta hand om vanvårdade rädda och övergivna djur. Så är det ett bevis på att de finns.  Alla vet att det finns, oturlig nog har jag fått se mycket av den världen. Just för att jag bryr mig !!
 
För några år sedan satte jag ut min häst på foder, Något jag ångrar djupt.  Det var under tiden som jag var gravid och separerade med min dotters pappa, jag hade knappt tak över huvudet och hade inte råd att ta med mig hästen. Jag tänkte att en fodervärd skulle vara ett bra alternativ tills jag kommit på fötter. Jag hittade en familj på annons som var intresserade, De bodde på en stor gård och hade flera hästar. De var hema dygnet runnt och verkade ha den tid och kunskap som behövdes ! Jag var där och hällsade på och allt såg bra ut. Min häst flyttade dit och jag var även då och hällsade på några gånger. Eftersom hon verkade trivasså bra så bestämmde jag mig för att sälja hästen till dom, på avbetalning, Men då slutad dom och höra av sig och inga pengar kom in. Jag lät tiden gå lite eftersom jag inte hade något alternativ att kunna hämta tillbaka henne i alla fall, Efter ca 2 månader ringde polisen och frågade om jag ägde en häst som var uppstallad på denna gård. Och bad mig genast att ta hästen där ifrån. Grannarna hade då gjort en anmälan till polisen och som tur var så stod jag fortfarande som ägre. Vi ringde runnt och hittade en stall plats för 7000 kr i månaden som kunde ta emot henne omgående, Vi hyrde en häst transport och jag och min familj åkte för att hämta hem henne, Jag visste inte vad jag skulle få se, Men det var bland det värsta. Alla de andra hästarna hade dött i hagen och de hade polisen tranporterat bort, Min häst var så illa till tyglad att jag inte trodde att hon skulle överleva transporten ens. En magrare häst har jag aldrig sett, Familjen på gården var där men inte polisen och de hotade oss med gevär,
Mot all förmodan lyckades vi köra min häst till det här stallet där hon fick börja långsamt med foder för att magen inte skulle gå sönder, Hon röntgades och hade bruten rygg på tre ställen.
Jag tänkte hela tiden på de djur som fanns kvar på gården , de var minst 10 hundar , Inavlade som satt fast kedjade lite överallt , Deras barn sköt stackars kattungar med nöjje för att de inte skulle föröka sig !
Självklart gjordes en polis anmälan men jag blev aldrig ens kallad till förhör. Polisen hade inte resurser och tyckte att problemet nu var löst eftersom min häst hade blivit hämtad och var med livet i behåll. Dom hade viktigare saker att göra.
När min häst mådde bättre och hade lagt på sig hull så omplacerades hon som sällskaps häst till andra hästar,  Hon skulle aldrig någonsin gå att rida igen, Kort därefter slaktades hon , Kanske var det de bästa. Hon hade äntligen fått ro.

Vi behöver djurpoliser som har resurser , Vi behöver djurpoliser som bara prioriterar sådana här fall, Vi behöver dom , precis som vi behöver andra poliser. Folk ska inte komma undan bara för att de handlar om djur.
Saker och ting tystas ner. Men jag lovar er att sverige har precis som andra länder djurplågare. Bara att de inte "syns" lika mycket eftersom ingenting görs.

Jag ber er att skriva på namn insammlingen för djurpoliser i sverige. Gör djuren en tjänst att få något som borde vara deras rättighet. Ett djur skydd !


http://upprop.nu/TTEE

Tack på förhand !


Kommentarer
Postat av: Nicole (någorlunda ung 2 barns mamma)

Självklart skriver jag på!!!!

PUSSA

2009-06-13 @ 16:21:42
URL: http://www.varmdomorsan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0