Livet går för fort när man har roligt.

Idag blev Flame sövd, gulle skruttan fick sin  spruta och sedan som en blixt från klar himmel rammlade hon ner i min famn och sov som en stock.  Jag behövde bara vänta lite mer än en timme sedan kom hon vinglandes ut i väntrummet.
De undersökte toncilerna som tydligen var riktigt infekterade fula och såriga, Så nu har hon fått börja med antibiotika, och sedan när hon slutat hosta och kräkas så ska hon få starkare medecin.
Man vet igentligen inte hur dom blev såhär.
Antingen började de vid luftrörs katarren och att kortisonen inte hjälpte hela vägen. Eller så har det börjat med toncillerna och sedan hade det gått ner i luftrören.
En sak vet vi iallafall och det är att fortsätter toncillerna att strula så går dom att operera bort.
I annat fall så kan hon kanske bara behöva inhalera kortison för att hålla sig frisk. Det kan fortfarande vara någon typ av astma som har gjort att toncillerna är så uppretade.

Skönt i allafall att de hittade någonting. Nu får vi hoppas att detta vänder.
Är totalt slut både fysiskt och psykiskt. Det har varit en riktig pers. Och totalt pank har man blivit på kuppen.
Men Nacka djurklinik är verkligen helt underbara, En stor guld medalj till dom för deras varma bemötande och grundliga undersökningar som dom gjort. Dom fullkomligt älskar Flame och hon älskar dom ! På morgonen när man kommer in med flame så lyser alla upp bakom disken och säger godmorgon älskling till Flame, De kom in trotts full ruch under hela går dagen för att kolla till henne, stoppa om henne med filtar och bjuda på kaffe. Så hon var verkligen i trygga händer.
Vetrinären kommer att ringa i morgon för att se hur natten har varit. 
Jag kan verkligen rekommendera Nacka djurklinik ! Jag kommer nog aldrig vända mig till en annan vetrinär igen !
Så fort Flame är frisk ska jag skicka ett tack kort och blommor !
När vi kom hem i dag efter narkosen var flame riktigt spak, Morrade på lilla smilla som hade saknat Flame så mycket. Stackars katten blev riktigt chockad och funderade nog på om vi hade fått hem fel hund ! :)



Jennifer är super glad i dag, För i morgon ska dom få leka i skolan hela dagen, inget "jobba alls" som hon säger :)
Hon har vart ganska glad på sistone , de har fungerat bra i klassen mellan tjejerna och hon längtar redan till att börja ettan och bli STOR ! Varför så brottom undrar jag.. men mmm.. det är inte mycket en mamma förstår kanske.

Jag kan inte förstå att min lilla tjej snart blir 7 år. Det känns lite läskigt.. det känns jue som att vi kom hem från BB i går. Men jag antar att det är så alla mammor känner. Tiden går alldeles för snabbt. Snart får Micke jaga bort påflugna killar och snart börjas det med smink , bindor och pms så det står härliga till.. Hur det ska gå med två pms monster i samma lägenhet det kommer nog bli helt galet. I allafall om hon ärver mina mens problem :(
Det märkliga är att Jennifer växer och utvecklas så det knakar, men jag står lixom stilla , jag förändras inte så mycket. tror man själv iallafall, men så är det inte.
Nu behöver jag aldrig någonsin visa legg längre på saker och ting och jämnför jag med bilder på mig själv bara 2-3 år bakåt så ser man stor skillnad. Men men jag ska allt åldras med stolthet. och jag ska försöka förbli a hot mama så länge jag kan . Att jag fick jennifer så tidigt har både sina för och nackdelar. Jag har nog alltid bara sett fördelar, men nu vet jag inte längre... Ja menar jag är fortfarande ung när hon flyttar hemifrån.. Vad ska jag göra då ?

Jaja..

Nog tjatat från mig idag. Nu ska jag smeta in ansiktet med anti rynk kräm och drömma mig tillbaka till tiden då jag var ung och dum, och inte hade något ansvar not sooo ever..
Men vad var det för liv ?

Livet började ju då jennifer föddes, Då puch up bh´n plöttsligt blev ett måste för att inte ha tuttarna hängandes ner i knävecken , Då nätterna blev utan sömn och då musiken byttes ut av ett barns skrik och dom högklackade skorna skänktes till uff och snabbt och bekvämt blev den ultimata lösningen...Då bajjs förstoppning potträning  totts barnvagnar eksem gråt och skratt blev mitt liv.. Då jag blev en bra förebild..och började tänka pedagogiskt och inte så svart eller vitt... Då livet slutade krettsa runt onödigt ting,. Då hon blev värd allting.
Det är klart en omställning, särskillt för en som precis fyllt 18, Men det var den bästa omställningen man kunde vart med om. Och hade jag chansen skulle jag gå igenom 9 månaders kräks graviditet med diverse problem, 32 timmars förlossning och långa ensamna nätter med mitt nyfödda barn, så skulle jag göra det utan att klaga. För jag har facit i hand nu. Och det är värt det !
Men snälla gud sakta ner lite ... det går alldeles för fort när man har roligt !

Jennifer 3 år.


Jennifer 6 år...


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Haha, du har börjat exakt som jag, dvs jämföra bilder från några år tillbaka med nutidens. 30-årskris på G :(

2009-06-03 @ 17:29:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0