Det här med vänskap ...


Om man tänker på vänskap så är det någon kan uppfattas på så många olika sätt, och prioriteras på många olika plan. Men i grund och botten är det väl ändå att man bryr sig om varandra, Finns där för varandra... när det inte behövs och när det behövs !
Det finns vänner som är ens allt, Som man skulle kunna ge hela universum till om det gick, En vän om finns där, för alltid, Som man kan lita på, och som är på samma vilkor. Man får alltid tillbaka det man ger men kräver inget, För det skulle aldrig behövas!

Det finns också vänner man prioriterar högt på listan, men som inte ger en detta tillbaka, jag undrar varför man slösar tid och energi och känslor på sådana vänner, När man ligger sömnlös på nätterna och undrar varför hon t.e.x inte kom, som hon lovat för 100-de gången, Huvudet fylls med dåliga bortförklaringar, gång på gång på gång... Vad man gjort för fel, För andra kan hon minsann träffa, Är jag för tråkig? är jag utbytt till nästa ? många tankar snurrar, Däremot vill dessa vänner ofta ha telefon kontakt , Men inte träffas... Till vilken nytta ? äta en liten bit av kakan men ändå ha den kvar , Dom säger heller aldrig att de inte vill träffas, Utan de är dom som tar fösta steget till en träff, Men det är alltid dom som också alltid ställer in,

Jag har totalt ledsnat på den typen av människor ! och jag får inte ut något av att bara prata i telefon , när det passar dom, elr i bästa fall komma över en stund när det helt plöttsligt passar dom....I en vänskaps relation kräver jag mer än så, Och där ingår det att man besöker varandra ! och allt annat som hör till, Man tar och ger,


Nu ska jag hoppa i badet och sedan dammsuga, Pappa kommer och hämtar Molly vid 15 tiden , sedan är det dags att hämta Jennifer..

Puss*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0