Träning med Flame

Idag var jag och Flame ute i skogen och tränade lite med kommandon på avstånd, samt inkallning och kontakts övningar.
Det gick jätte bra. Men när jag skulle filma sista gången tappade hon helt intresset, Men jag måste säga att hon är enormt duktig för att bara vara 6 månader gamal ! jag är riktigt stolt över vår lilla vovve ! Efter det rullade vi omkring på marken och busade som belöning, samt körde lite lättare spår. Jag kanske låter lite hård i videon men jag var tvungen att vara tydlig sista gången eftersom hon totalt tappade fokus och gnistan :) 
Här är iallafall fillmen !




Nu ska jag städa, Ska möta upp Micke i centrum snart och köpa botten matrial till Stampe mannen :)

Hörs senare...

Kommentarer
Postat av: catta

he jtjejen. hoppas du haft en underbar helg.. pöös catta

2009-03-22 @ 21:53:57
URL: http://hotmom.blogg.se/
Postat av: Jag

Jag läste om att ni blivit attakerade av andra hundar...De är inte bra för en så ung hund... De kan verkligen sätta spår i hennes psyke... Min rekomendation är att du anmäler dig till en hundkurs av något slag... Så att hon får träffa andra hundar under ordnade former... O gärna berätta för de som håller i kursen om den dåliga erfarenhet hon har av andra hundar... Jag tycker att de är fruktansvär oansvarigt av andrahundägare att inte ha koll på sina hundar... Om man ska ha en hund lös ska man veta till 100% att man ALLTID kan kalla in den... När jag hade hund hade jag dem alltid lös... Men jag visste att de aldrig lämnade min sida...Om de såg andra människor eller hundar på avstånd så kom de till mig...För de visste att de var den regeln som gällde... Men jag hade alltid koppel med till bägge hundarna!!! De var ett måste...

2009-03-25 @ 12:48:58
URL: http://ahvarforinte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0