Hundproblemet fortsätter...

åter igen så blev vi överfallna av två hundar på väg hem från skolan. Såg på långt avstånd hur en tant kom gående med två sanktbernad, Den ena var kopplad den andra inte, jag och Jennifer stannade och hon försökte locka in den lösa hunden som stod och stirrade sig blind på Flame på 30 meters avstånd och skällde, Det tog ca 10 min innan hon kunde få tag i hunden och jag trodde att hon kopplade den, efter att hon bundit fast den andra i ett träd, När hon hade den fast så frågade jag om det skulle gå bra att vi gick förbi men hon svarade inte.
Vi började iallafall gå, Och när vi kommer nästan ända fram släpper hon sina hundar ( orkade förmodligen inte hålla två starka hundar i 60 kilo´s klassen) och dom rusar fram , båda kastar sig över Flame, Hon ligger och skakar med svansen mellan benen på marken , dom morrar och drägglar och står över henne, och stirrar helt paralyserade ! Jag skriker till tanten ta dina hundar, Hon säger ingenting och vågar inte gå fram, Jag tar tag i den enas nackskinn och slet bort den , får upp flame innan den andra hinner hugga och försöker lyfta upp henne i luften, jag vet att det inte är så man ska göra, Det är inte bra för någons säkerhet men jag hade inget val kändes det som, Den ena hunden fick nästan tag i henne , Jag fick tag i den i nackskinnet igen.. och försökte hålla den ifrån Flame så gott det gick. Då började den andra hunden morra och cirkulera runt Jennifer, som började gråta. Ja sa åt jennifer att stå blixt stilla. Tanten såg livrädd ut för sina egna hundar och gjorde inget annat än att skälla på oss för att vi gick förbi henne! Trevar mig fram med Flame på axeln och den andra hunden i nack skinnet fram till Jennifer och sparkar till en andra hunden som cirkulerar runnt henne, Släpper ned Flame och får tag i båda hundarnas nack skinn och försöker får bort dom från Jennifer och flame.  Ber tanten om koppel så jag kunde koppla hennes hundar men hon sa att hon bara hade med sig koppel till en av dom.
får fast båda hundarna i samma koppel, Upprörd som ja var så minns jag inte ens hälften av vad jag skrek till tanten. Och jag och Jennifer gick gråtandes därifrån.
De här går inte längre, Flame börjar bli rädd för andra hundar, Jennifer och jag också, Vi kan inte bo kvar !!!!
Men hur ska vi hitta en lägenhet någon annan stanns ??
Jag vet att det finns något på internet som man kan köpa som man andvänder mot attackerade hundar om utsöndrar ett obehagligt ljud, Men eftersom jag själv har hund skulle det ju stressa henne också.
Vad kan man göra i sådana här situationer, Värmö bostäder verkar inte göra mycket, Har pratat med dom nu två gånger.
Svårt att polis anmäla några som man inte vet var dom bor ens.


gaaaaaaaaaah vet inte hur många gånger detta har hänt nu med olika hundar. VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ FOLK! MAN SKA INTE HA HUND OM MAN INTE KAN HÅLLA DOM , OCH DOM DESSUTOM ÄR AGRESSIVA ,

Kommentarer
Postat av: Petra

Skott pengar???? FY vad hemskt! Åh jag blir så arg att jag vet inte vad jag ska skriva ens! Hoppas allt är bra med er! Ska till malmö nu i helgen men vi kanske kan träffas nästa vecka så komemr jag med Nina så kan Flame få mysa lite med sin mamma??

2009-03-19 @ 17:15:38
URL: http://www.eastzone.se
Postat av: Jennifer

Fy fan alltså, det är bara en tidsfråga innan någon skadar sig! Vissa borde inte få ha hundar!

2009-03-19 @ 17:56:15
Postat av: kirre

blir så ledsen när jag läser förstår inte varför somliga skaffar sig hundar om de inte kan hantera dom. tänk om något hänt din dotter.. fy :(

Hade jag varit dig hade jag nästan ringt polisen på stutts och hållt kvar kvinnan på plats eller nått..

fattar inte varför hon har hundarna lösa om de är så aggresiva.stackars flame som ska behöva vara hundrädd pågrund av andras brisstande ansvar :( förstår att ni vill därifrån. har du kikat runt om på de ställen jag tipsat om?

kram

2009-03-20 @ 10:35:58
URL: http://tasslyckan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0