Pit bull song :)

Fördommar får vi s.k kamphundsägare ta emot överallt. Jag ser absolut inte min hund som en kamphund, Jag ser det som att man kan göra vilken hund, Eller vilken ras som hellst till en kamphund, Polis hund, service hund o.s.v det är något man blir. Det är ingenting man föds till. Kamp är ren djurplågeri och jag är emot det med hela mitt hjärta och förstår inte hur folk kan vara så onda. De stackars hundarna som andvänds till kamp är tvungna att slåss för sitt liv ! båda parterna försvarar sig själva , För någon av dom kommer dö eller iallafall bli rejält skadad. De som står bakom detta sattsar pengar.. vinner eller förlorar och de stackars djuren vad får dom ? Kärlek ? nej inte ens de.. de förvaras i burar och blir inte behandlade som indevider över huvudtaget ! Det är fruktansvärt att människor ger hundarna skulden för något de tvingas göra. När ska sammhället vakna upp och inse att det är människorna som är onda, Inte djuren. Vilken hund som hellst blir ostabil om den hettsas på andra hundar, slagen o.s.v
Vad skulle du göra om du tvingades bo i en bur, bli slagen och då och då bli inslängd i en ring, där du möter någon som vill döda dig ? skulle du försvara dig så gott det gick eller skulle du ge upp ? Vissa hundar ger upp ! det är inga "bra kamphundar" och blir dödade , vilket är en hemsk smärtsam död, Men i himmlen slipper de iallafall utsättas för detta igen.
Min hund är INGEN kamphund hon är en familje hund. Och fördommar om vissa hundraser och "människo raser" borde inte existera på 2000-talet. Vi borde kommit längre än så.
Hon är snäll med allt och alla, Däremot är våran äldre dam Molly på 12 år som bor hos min pappa hund agressiv, Kanske beror det på ett dåligt ledarskap. Men det spelar väl ingen roll ?? för det är jue en Collie/labrador.
Vi som har Amstaff måste föregå med EXTRA gott föredömme och bevisa för dessa fördommsfulla människor att dom har fel !
Alla hundar kan vara agressiva , INKLUSIVA Amstaff´s självklart. Men ingen hund föds agressiv utan de blir vad man gör dom till!


Kommentarer
Postat av: Klara

Jag ÄLSKAR dina hundar! Dig oxå =)...Bara så du vet!

2009-11-06 @ 20:43:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0