Värme mottages tacksamt !

Har haft en hel del att göra denna veckan. Och det har gått ut över mitt bloggande.. som i princip har glömts bort mitt i allt annat-

Jag håller på att frysa ihjäl .. inomhus. På nätterna får vi sova med mjukis byxor strumpor och långärmad på. Minst ett täcke och en filt. Detta är inte klokt ! Elementen är inte ens jummna. Jäkla Vb :(
Alla djuren sammlas i sängen under täckena för att söka värme...trotts att det borde bli cooosy och varmt. Så blir det bara trångt och man fryser lika mycket iallafall.
Någonting hände med Flame igår.. Hon låg och skakde i sängen på morgon .. troligtvis av kylan. Vi gick till skolan och på vägen dit blev tungan på henne blå och ögonen var lixom konstiga.. tandköttet var vitt.
När vi kom hem så rullade jag in henne i alla tecken och skulle just ringa vettrinären när jag såg att färgen på tungan hade kommit tillbaka. Vetrinären vet inte vad detta berodde på. Hon verkade inte ha svårt att andas eller så heller. Troligtvis Chock. köldchock. Hon hade frysit under en längre tid och att hon sedan gick ut var väl droppen.
Fy fan vad jag skulle vilja säga dom på vb ett och annat.. men inte skjutton lyssnar dom. Nu har hundarna Jennifers gamla kläder inomhus och jag håller ett extra öga på dessa symptom igen. Skulle dom dyka upp kan ni ge er skjutton på att jag åker till vetrinären och skickar räkningen till VB.
Kanske ska göra det med de förkylda katterna också som springer omkring och nyser hela tiden..?!
Jag är så jävla trött på detta.

Jag var hos doktorn för att kontrollera så att jag inte hade fått någon ny cysta. Och det hade jag ! Flera stycken men ingen av jätte storlek. Ska börja medecineras med hormoner om ca 2 veckor i tre månader. Får se hur mitt humör klara det... ? Jag kommer bli ett monster... och kräks jag så kommer jag få avbryta behandlingen p.g.a diabetesen och risk på syraförgiftning...
Ser inte fram emot detta alls, Men ja.. hormoner ska tydligen vara bra för sådana som mig.. på något sätt, Så jag gör ett försök.

Tillbaka till nuet. I går var Mikaela här. Vi fikade och målade med vatten färger med Jennifer .  Eller ja .. jag målade inte. Haha. Mikaela och Jennifer gjorde. Jag satt mest och gissade vad som målades och kämpade med att hålla dessa katt rackare ifrån bordet. Som promt skulle ligga mitt i vattenfärgerna..
på kvällen fick Jennifer ont i halsen och idag fick hon vara hema från skolan. Hon har varit extremt "gråtig" och trött på sistone..men det är liksom inget som bryter ut. Jag tror iallafall att hon behöver en vilo dag, Så nu ligger hon i soffan tillsammans med Albus nerbäddade under en barbie filt och ser på barnkanalen .
Det snöar utanför.. och det påminner mig om att jag snart fyller jag 26 , Kan ni fatta... ett steg närmare 30 ! Det brukar vara mycket snö någon veckan innan min födelsedag, för att sedan vara borta precis när jag fyller år. Det verkar inte vara så i år.

Hittade en video på youtube som ni bara måste se. Jag är mäkta imponerad !!!!!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0