Tonfisk..

Just hemkommen efter den dagliga svängen med hundarna. Jag och Sara har totalt ledsnat på samma ställe i skogen så vi tog ängen i dag, Lite smått nervösa över att möta rådjur andra hundar och alla tanter som är ute och går stavgång :) men det gick bra, Vi mötte ingen och inget. Inte för att våra hundar är agressiva utan för att dom är så glada :) Flame skulle nog inte sticka fram till någon men däremot skulle Albus dra som en avlöning hellst vällta dom som kom i hans väg och dräggla ner allas ansikten.. jag tror desvärre inte det skulle uppskattas.

I går hade Jennifer sin kompis här på besök och dom fick välja middag..elr ja nästan iallafall dom föreslog blodpudding men jag förklarade att blodpuddingen i ugnen var på "tork" till hundarna , (deras favorit godis) Men jennifer och hennes kompis ville ha de för sig själva.. Ush äckligt.. för mig är blodpudding till för hundar och inget annat. Vi gick ner till affären och de fick i princip välja vad som hellst men INTE BLODPUDDING, Det blev hör och häpna.. TONFISK sallad med feta ost , gurka, pasta, spenat/roccola , tomat, dom åt och åt och åt... är det "normalt" av barn i 7 års åldern att välja tonfisk sallad ?? istället för pankor våfflor glass och grädde ??? ja tackade inte nej och gnäller nog inte heller :) Mitt barn kanske börjar bli en mogen dam ? ja nu ska vi kanske inte ta i så vi spricker.. men ja var som i chock... en nöjd chock.

Vi handlade också en helt värdelös aktivitets boll till katterna.. som man fyller med godis, Problemet är bara att bollen inte rullar.. vad är det för boll IGENTLIGEN ?? sjukt irreterad ! den har mönster i plast som står ut ojämt..så den är stilla eller glider om man puttar till den. Meningen är jue att den ska rulla och att godiset då ska trilla ut..De var 100 spänn elr mer på ingenting !!! :( orka gå tillbaka..nej..

Nu ska jag koka kaffe, ta tag i tvätten och sedan gå och läsa en bok. Hundarna har fått motion så det räcker i dag så nu får dom öva på att vara passiva i stället :) den svåraste övningen av dom alla. Iallafall för en ung boxer och en galen kamp hund.

Tänkte passa på att bjuda på Rihannas nya...hittar tyvärr ingen musik video till ..bara låten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0