Jag har vart duktig...

fast att det igentligen känns som att jag ligger för döden.. blå i ansiktet.. EJ VIT utan BLÅ ! Så tog jag mitt förnuft och mina sista kraften och rullade ner för snigel backen till Centrum. Var tvungen ! Mitt sista hopp ligger på apoteket just nu !

Där inhandlade jag Sinova ( mot bihålorna), Ipren, och Kang Jang (mot förkylnings symptom) näs-spray & näs olja samt hostmedecin ! Så nu ska förkylnings bacilluskerna få sig en omgång de sent ska glömma...

När jag ändå stod där allmänt snurrig och fummlade lite för mig själv kom jag på !!!.... hostade inte Jennifer i morse ?? jo visst skjutton gjorde hon det en gång... stackars barn nu har jag smittat henne.. ! började plocka på mig barn alvedon och vitaminer, Nu är jag förberedd... jag ska försvara mitt stackars barn, Så fort hon kommer hem från skolan ska hon få sig en dos eskimå vitaminer och sedan blir det en lungn kväll... detta skall besegras innan det ens bryter ut ordentligt.

Efter det gick jag in på konsum.. köpte lite tröst kakor till mig.. den nya ballerina kladdkaka och ett var sitt ben till hundarna. De börjar bli ganska understimmulerade ! Och jag kunde inte komma på något mer fantasifullt för stunden...Inne på konsum träffade jag på en "bekant" som fick en smärre chock när hon såg mig. Tog 3 steg bakåt och utbrast " VAD DU SER UT"
-ja jo.. jag är lite sjuk... har feber... (försökte att inte ta det personligt för då vet jag att dom där konstiga grimarserna kommer )
det blev lite ytligt prat ... på DISTANS och sedan kilade hon vidare..

2 sekunder senare utaför konsum träffar jag på ett tio-tal bekanta.. men ingen ens stannar... fast att jag ser dom djupt i ögonen..så fortsätter dom bara gå.. en efter en... utan ett hej ens...
då slog det mig.. Ingen känner igen mig..utan smink.. i min nya blåa hudfärg...
Jag är ANONYM !!!
vilken underbart härlig kännsla !!! jag är som i extas och energin tar mig hela vägen uppför backen och hem.

väl hema mätte jag tempen till 40 grader...  behöver jag säga mer ?

Jennifer i morse framför bollibompa med sin frukost, frukt mackor och yoghurt.


Lite av de jag lyckades komma över på apoteket...



Asta nöjd och sysselsatt ( en stund iallafall)


Kommentarer
Postat av: Kakan

Krya på dig vännen!! Det är bara å ringa om det skulle vara nått behöver ändå ut å åka och se människor. Men ska inte klaga är inte i närheten av så sjuk:( kram på dig!

2010-02-25 @ 12:46:19
URL: http://cookielafamilja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0