Please help us

Det här med Asta börjar verkligen gå åt skogen.. trotts träning kärlek och trygghet blir hennes utfall och rabbiata skällande mot folk och hundmöten bara värre och värre. Jag känner mig misslyckad, Och skulle behöva några dagars avlastning... men vem skulle orka eller stå ut med detta beteende ?
Hon blev bättre förut.. slutade med dummheterna ca 4 dagar men sedan dess har det blivit värre.
Folk börjar bli irreterade i området och tror atomatiskt att flame också är "farlig" trotts att hon alltid håller sig lugn vid min sida. Hennes ras får ta mycket skit och jag ville verkligen bevisa med henne att dom här hundarna kan vara otroligt fina lydiga familjehundar, vilket hon är. Men de ser inte folk.

Var ute för ca två timmar sedan och mötte en tant som asta började skälla febrilit på, Tanten stannade upp och vågade inte gå förbi, Hundarna var kopplade och så liten som Asta är behöver ingen oroa sig för att hon skulle kunna dra omkull mig och attakera, Utan hon skäller inte mer än så, Tanten stirrade surt på hundarna och sa till mig att så agressiva hundar borde inte få finnas, Hon påstod också att Flame hade sprungit lös i bostadsområdet här om dagen och att folk blir rädda. ( vilket hon absolut inte har ) är flame lös så är hon det långt in i skogen, Inte i bostadsområdet. Diskutionen föll genast över på vilken ras flame var och dom inte borde få finnas i vanliga familjer o.s.v
Flame är inte ett dugg ouppfostrad, Hon har inga problem , utan är väldigt lätt att ha att göra med, Ändå är det hon hela tiden som får skit för hur Asta beteer sig !!! De ser en nipprig hund och förväntar sig det värsta av den andre, Det är jue trotts allt en KAMP HUND!
Jag försöker att inte ta åt mig, Ändå går jag hem och stor bölar.
Varför varför varför kan man aldrig få lite credd för att man tar sånna här hundar som Asta under sina vingar, För tro mig det är inte lätt ! Man tränar och försöker få till en positiv utveckling på hunden, Man lägger ner hela sin själ och all sin ork. Och så får man skit från omgivningen . Ingen har valt att hunden ska bli en problem hund, Man försöker göra allt i sin kraft för att de inte ska vara så, Förstår inte folk att man kämpar ???
ett litet leende på folks läppar när man kommer gående med hundarna skulle uppmuntra mig till att orka fortsätta. Men glåpord och dumma kommentarer oftast om Flame sätter sig som ett eko i mitt huvud. Hon är den oskyldige ! Det är orättvist !
vad tycker folk att jag borde göra med Asta ??? ge upp ?? avliva en hund på knappt året ? Vem är dom att leka gud ?? att dömma en hund till döden för utfall och skällande i koppel ?
Dom känner inte henne som jag. Dom vet inte om hennes bakrund eller varför hon beteer sig som hon gör.
Jag börjar totalt tappa orken att fortsätta.. men om inte jag gör det... vem skulle då göra det ?
Så fort jag får råd är det vetrinären som gäller, ska kolla om hennes sköldskörtel hormon kan ha något med beteende att göra. Och det hoppas jag verkligen. För det går jue att medicinera.
Jag tränar uppenbarligen fel...eftersom det bara blir värre och värre, Men det är nästan omöjligt att träna en hund överhuvudtaget som blockerar sig.


Tar ett djupt andetag... ska inte ge upp...


PLEASE HELP US !!!



Kommentarer
Postat av: Magda

Kan ni inte kolla med eran veterinär om de finns en hundpsykolog som de kan rekomendera...

Om inte de har något tips så finns de en Åke Naalisvara på Djursjukhuset i Gammelstad utanför Luleå... Han är Konsult i beeteende problem på hund... Han kan säkerligen hjälpa er att hitta någon person närmare er... Telefon nummer till växeln där är 0920-253020...Fråga efter honom...



Min erfarenhet av djursjukhuset i G-stan är bra!!! De är kunniga o proffsiga...



Hoppas att ni får hjälp...



Kramar i massor till er alla!!!

2010-03-12 @ 17:40:03
URL: http://magdafunderarnu.blogg.se/
Postat av: kirre

ta kontakt med han från tv,. fredrik sten eller va han heter,. han kanske kan hjälpa? eller träna massor massor masor av kontakt inne. och ta hene till platser där hon inte möter så mycket folk,. har du provar skvaller träning? blockar hon sig helt? kram och lycka till

2010-03-13 @ 14:16:46
URL: http://kirreflikkan.blogg.se/
Postat av: Klara

Du är stark min vän så de här kommer att gå bra! Du, jag och alla som känner dig vet att du har fantastisk bra hand med hundar och att ingen av dina hundar är aggressiva, och de skulle aldrig göra en människa eller annan hund illa! Asta är en omplaceringshund och det säger väl rätt mycket. Även fast ni har fått veta lite av vad hon varit med om så kan ni aldrig vara säkra på att så är fallet. Det kan vara annat som har hänt som ni inte vet om. Försök ta nya tag och var starka! Ni är bäst!

2010-03-14 @ 23:01:47
URL: http://winnieochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0