SVINISAR !

Träning med asta är nu ett faktum och vi tränar så mycket vi kan ! dagligen ! Och hon gör framsteg. I helgen kommer även en mycket god vän som är utbildad i det mesta när det gäller hund och ska hjälpa oss vidare.
Idag har hon åkt buss tunnelbana och lekt med andra hundar i rastgård. Så länge man är inne i stan sköter hon sig galant ! , Men problemen kommer direkt tillbaka när vi kommer ut till ön. I stan blir det FÖR mycket intryck.. så mycket att hon inte kan sortera eller har makt att bete sig som en galning mot alla hundar och människor hon möter. Men här.. möter man kanske en hund på 20 min och hon blir rabbiat! Men skam den som ger sig. Jag vet att hon KAN !

Nu till det mest störan och idiotiskaste jag vart med om på länge ! Jag har fått svinkoppor!!!!!! Ett stort område runnt munnen är som skinnflått och det BRINNER SVIDER OCH KLIAR!! så jag håller på att bli tokig ! Kan knappt äta heller eftersom detta är kopplat till munngipan !!!
Beställde en hamburgare idag till lunch.. kunde jag gjort något mer klumpigt val av mat ?? det fick bli hamburgare med plast bestick och jag gav upp efter halva.

Nu är Micke och hjälper en kompis att handla och jag ska börja laga mat. Jennifer är och leker med den nya granntjejen som ska början tvåan i hennes skola. Super kul att hon har fått ännu en vän !

Det var allt för nu.

BYE *



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0