Snö koas är den rätta rubriken för idag..

Vaknade i morse och fick inte alls ( som alla andra ) någon som hellst myskännsla i kroppen när jag tittade ut genom fönstret och såg SNÖ ! Och värre blev det...När jag och Jennifer satte första foten i den s.k snönn märkte vi att det inte var snö utan slask ! Djup slask dessutom, Samt att de vita flingorna som seglade ner från himmlen igentligen var mer likt regn droppar än snö flingor. Kallt och blött med förseningar i busstrafiken tog det oss en evighet att komma till Jennifers skola.
Jag trodde jag skulle tappa fötterna ( som var nedtryckta i ett par gympa skor fulla med slask och is ) när jag pussade Jennifer hej då och begav mig hemåt igen,
i över en timma fick jag sitta ute i kylan för nu var inte bussarna bara försenade utan också inställda, Väl hemma tog det en evighet att få upp värmen igen, Då fötterna totalt dommnat bort av smärta och håret hängde ned i form av istappar . Tanken slog mig att bryta av dom för att få mig en gratis klippning, Men som tur var hade fingrarna tappat styrkan som hade behövts.
Allt i pappersform som jag hade tryckt ned i jackfickan såg ut som jag hade råkat slängt in dom i tvättmaskinen, Nästan inget var av något större värde, Förutom mitt pass ! De ligger nu under värmepumpen där jag själv spenderade de första timmarna av dagen.

Efter det damp jag ner i soffan helt slut och har sovit i flera timmar, Nu är jag uppe igen och genast kommer alla "måsten" över mig, Jag ska få min insulin pump inkopplad på Tisdag.. , Jag måste läsa på och lära mig alla funktioner innan dess.

I går var sotarn här med fler otrevliga överraskningar och dömde ut alla husets spisar, d.v.s ved spisen, Kakelugnen och öppna spisen. Obrukbara med andra ord. ( Nej här ska vi minsann inte få någon mysfaktor ) Det läcker ut rök ur skorstenen både i trappan , hela övervåningen och på vinden, Kakelugnen hade släppt från väggen, stenar hade släppt innuti m.m m.m han hade aldrig sett något liknande, Själv stod man brevid och suckade att "alltid är det något"
Att åtgärda detta skulle innebära en helrenovering med andra ord. Bara att byta ut kakelugnen skulle gå på 40-tusen kr, Sedan skulle ett rör behöva monteras inuti skorstenen för att inte rök ska läcka ut och det skulle kosta några tusen kr per meter ( och han räknade ut att de var ca 8 meter ) alternativt att bara ordna röret i skorstenen och sedan plombera kakelugnen och ved ugnen i köket, ( dom går alla tre på samma skorsten)
Men här tar pengarna slut för våran del, Bara sotning och besiktningen gick på våra sista tusenlappar,
Får se vad hyresvärden säger om detta.. förmodligen kommer det få vara som det är, Dom är iallafall fina att titta på .

Inte nog med det upptäcker jag att lilla Totte våran Dvv rex har fått för långa framtänder, Han har alternativt helt plöttsligt utvecklat ett underbett, Att slipa ned dom här fyra tänderna går på 2500 kr, OM han har underbett kommer det att behövas göras en gång i månaden, Alternativt avlivning eller dra ut framtänderna för 5000 kr,
att söva en kanin en gång i månaden känns inte rätt...  Har bokat tid hos vetrinären på onsdag får se vad dom säger. Är det underbett så kommer han tas bort 14 veckor gammal,
"Våran vanliga otur "
kanske den här bloggen borde heta , Tidsmarginalen är nästan skrattretande då jag förmodligen kommer få hem en kaninhona från tyskland till Totte på Måndag som han skulle gå i avel med, Men kaniner med bettfel kan inte gå i avel, Orsaken är nästan alltid ärftlig, Så GRATTIS till mig. Inte får jag tag i tjejen som är i tyskland heller och kan säga att jag lägger ner avels planerna för ett tag. Så kommer en TOPP hona till mig på måndag och det visar sig att totte har bettfel, Måste jag på något sätt få tag på en hanne för avel sedan. Och eftersom rasen är så ovanlig i sverige är alla släkt med varandra och inavel är inget för mig, Det betyder kort och gott att jag måste åka utomlands och hämta hem en passande hanne till honan sedan. HAHAHA  kill me !
Hade jag velat ha en sällskapskanin hade jag valt vilken kanin som hellst.. inte en hona av den här rasen från tyskland !

Nu håller jag tummarna för att tottes tänder bara växt för långt och att de hjälper att klippa ner dom och att detta aldrig återkommer igen, Men min magkännsla säger något annat.

Nej det har vart mycket nu... på tok för mycket nu....

En tvättande totte.... och nej hans ögon är inte röda utan blå :)



Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Jag kan ju inte säga att det är roligt att läsa din blogg när du skriver om allt elende som ni råkar ut för men det är roligt att se vad som händer i ditt liv eftersom vi är aldelles för dåliga på att höra av oss:( jag tänker på dig och förstår att det är jobbigt med allt men jag hoppas att det onda har massa gott med sig!!! Vill verkligen ses snart å erat fina hus:) kram på dig vännen<3

2010-10-22 @ 20:19:21
URL: http://cookielafamilja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0